Om oss i flocken

torsdag 3 maj 2012

Vittringsapportering á la skogsmulle!

Kunde naturligt vis inte hålla mig från att träna.. Dumma mig! MEN det blev rätt bra ändå! Tog en härlig prommis med brudarna i skogen ovanför hundklubben! Det blev premiärdopp för både Ninja och Moggie! Vill inte ens veta hur extremt kallt det borde vart, Moggie är ju dessutom helt urfälld..! Aja. Fick iaf en idé om att testa en av metoderna jag fick av en kompis! När vi kom tillbaka till bilen så tog jag fram en burk med High Calorie och tog en grankotte, en tallkotte och en liten pinne! Lämnade Mogg i bilen och gick ut på en ny stig! Gnuggade med mina föremål tills vi gått ca 300m in i skogen! Började med grankotten och la den bland 4 andra kottar. Kommenderade "LETA" och hon pinnade dit, och kom rakt på kotten så vindade in den direkt! TOKMKT belöning och mys. Gjorde om två gånger och körde sen tre lika dana med de andra föremålen! Full koll varje gång och KANONFINT nosarbete! Svårast var det när det låg 100 kottar  +  min på 1 kvadratmeter! Så jävla lycklig blev jag! Kommer fortsätta med denna metod men även testa någon av dom andra jag fått som jag tror passar min lilla prinsessa!
Spontanträning när den är som bäst! Kändes nog absolut bäst när jag hörde nosaktiviteten ;) STJÄRNA! Jag har en plan för hur jag ska gå vidare om några pass så vi får se om det funkar!

Tänk av en ren slump testade jag en av metoderna och det räddade hela dagen! Nu är motivationen på topp igen! Nog för att vi har en låååång väg kvar till slutmålet men ett tag trodde jag att min kelpie bara hade nos för synsskull! ;) ICKE sa nicke!

Lycka lycka lycka, vi svävar på rosa moln!

/ Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar