Om oss i flocken

lördag 5 maj 2012

Ändrade planer

Igår fick vi veta att söndagens skyddsträning är inställd eller rättare sagt flyttad till idag.. Tittade ut genom fönstret när jag klev upp och.. Mja, jag ska väll inte överdriva när jag vet att många andra fått mer snö men det var lite snö, blött och typ 2 grader varmt ute.. Vinterjackan kommer åka fram igen, det kan jag lova, and so will my skoterskor! Tur inte hundarna bryr sig! Så, kl. 15.00 drar träningen igång och jag hoppas kunna nå tillbaka till Moggie idag! Förra träningen blev lite vild eftersom hon inte fått gått nå skydd på länge, blev några steg tillbaka men ändå några framsteg! Strulig jag låter då! MEN, vi börjar hitta bra form i lydnaden och även om vi har dragit upp henne ordentligt så finns lydnaden kvar! Min finaste Mogg.
Så ja.. Blir väll att ladda upp med massa mat och varma kläder innan det bär av ;) Kul att träna med skojigt folk i alla fall så man slipper stå i skitvädret ensam!



Har funderat över min och Moggans IPO-debut men är osäker på när vi är klara! Det kommer att gå en tävling här uppe (på hemmaplan) i september! I värsta fall blir det den, vill ju gärna komma ut tidigare.. MEN, heller gå ut redo än halvklar! Vi får se! Hon går kanon i spåret, hon börjar närma sig i lydnaden och skyddet är så sjukt fint, lite lydnad kvar bara!

Nästa helg åker vi ner till älskade och saknade Forshaga. Kommer spendera fyra dagar med underbara människor och härliga hundar! På torsdagen blir det besök i lektionssalarna, på fredag skolmästerskap (självklart ska vi tävla) och lördag och söndag spenderas på träningsplan (som vanligt)! Kommer bli underbart! Hoppas kunna få lite hjälp med lydand och skydd av vår super-IPO-lärare Anna på skolan med ;) Ska blir så sjukt kul!

Nej nu får jag lägga av med mina superlativ och gå och fixa lite frukost! Ha en bra dag hörni, och speciellt lycka till alla som deltar på Schäferhundsklubbens dragläger för ungdomar! Ett gäng i Mullsjö som just nu är ute och springer med SM-vinnaren Anna-Carin Lönn - Lyxigt!

/Tinan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar