Om oss i flocken

måndag 7 maj 2012

Lyckorus

Jag åkte i god tid så jag skulle hinna köra lydnad innan kursen som började halv sju. Det blev lite frittfölj, drog igenom alla svängar och halter! Sen blev det motivations träning på rutan eftersom vi istället för att springa 10m nu ska springa 25! Liiite skillnad så det blev plättlätt med boll i rutan! Sen körde vi snabba ställanden i och utanför inkallningen. När vi kom till apporteringen så kände jag att hon blivit för varm - Första riktigt varma dagen på året tror jag! Så körde två med massa pepp så hon höll bra tempo - fokus på att plocka upp apporten på utvägen!

Efter det blev det vila i solen då vi skulle börja med teori och "hej och välkomna" inne i klubbstugan! Vi byggde sedan en (svår) bana och vandrade i några minuter innan vi hämtade hundarna! Ninja var taggad som vanligt, men samlad. Kändes jättebra så ska fortsätta att köra lydnad innan! Hon skötte sig verkligen kanonbra! Inte stressad och med mycket fokus! Hon blir lite frustrerad när hon gjort fel så då går det lite galet något hinder efter.. måste lära mig finta de där på nå vis! Men överlag gick det superbra, är mycket, mycket nöjd! Vi byggde en hel bana på 20 hinder och sen delade vi upp den på två. Kärde hinder 1-10 två gånger först och diskuterade den biten och sen 11-20 två gånger och diskuterade den, och tillslut hela banan! Kanon!

Imorgon står LYDNAD på schemat, och då ska vi bara jobba på motivationen och glädje - Måste ju bli ett skojigt pass :D Träna på att bara att skoj och göra saker fort, självklart bara dom saker som SKA göras fort även på tävling (eftersom det är det fröken brun gillar mest). Har inte någon plan för Moggies träning men det får jag planera i morgon! Hundarna ska även få sig en skogsprommis med badstop (gissa om det kommer lukta blöthund hemma sen - längtar efter hundgårdarna)!
/Tinan

2 kommentarer: