Om oss i flocken

söndag 20 maj 2012

Good life

Igår kom Amanda äntligen upp till Sundsvall! Hon var grymt duktig tycker jag som nyss tog körkort och körde hela vägen från Motala till Sundsvall via Örebro helt själv! Duktig tjej! Med sig hade hon också jordens gulligaste Ipo, en liten aussievalp, lurvigaste någonsin! 

Vi spenderade dagen igår på Birsta och hemma i trädgården med biltvätt och trädgårdsarbete (och alkoholförtärande). När Amanda kom så startade vi grillen och la på köttet! Middag inomhus eftersom våra trädgårdsmöbler var slut.. och det regnade ;) God middag med härliga människor är medicin för en stressad själ! Mys i soffan efter det innan vi drog ut på nattprommis med hundarna - Och jo, jag måste erkänna, fem hundar är inte många! Inom ett år är vi nio i flocken ;) Längtar! Prommisen blev iaf blöt, mörk men mycket trevlig! 

Rikard jobbade några timmar igår kväll så väntade på att han skulle komma hem.. Han kom runt två, sen satt vi upp och filosoferade om livet till fyra.. Hm. Lite väääl sent blev det! Men, vad gör det om hundara år!

Vaknade räääätt sliten imorse men kastade in mig själv och hundarna i bilden och drog till Timrå BK för att möta upp Amanda och Martin! Hundarna och jag gjorde årets sämsta träningspass alla kategorier (lydnad och uppletande). Så vi åkte och åt och gick i affärer istället! Visade även Amanda runt på Arken och mitt trim! Skojs! 

Nu är jag och hundarna hemma, väntar på Rikard som slutar jobba klockan sju! Då blir det lite hundträning innan vi laddar grillen igen! Sen blir det filmmys med fyra pers och fem hundar! How awsome is that? Tokawsome! 

Ha det gott!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar