Om oss i flocken

onsdag 16 maj 2012

Empty

Idag är en dålig dag. Jag har noll ork, noll motivation och de mesta går dåligt. Efter två trimprojekt så tog jag hundarna och åkte på en välbehövlig skogspromenad! Sjukt hur fri man känner sig när man är i skogen ensam med hundarna. Man kan liksom lämna allt skit hemma eller i mitt fall i bilen. Men trotts det kände jag mig tung och sliten.. Självklart hade jag lättare axlar efter promenaden men känner att orken är bortblåst! Glad kan jag vara och taggad på ditt och datt men.. Något fattas, något saknas.. Kan inte förstå vad det är.. En lättnad är i alla fall att ha Rikard hemma mycket nu för tiden då han jobbar mycket dagtid. Men jag känner mig tom.. Saknar att lära ut, saknar att träna och motivera.. Saknar att umgås. Eller.. Jag vet inte om jag saknar att umgås.. Men jag saknar.. nått. Har svårt att få rutin och ta hand om mig själv och känner mig allmänt förvirrad. Inget blir riktigt som jag tänk mig at the moment. Men dom säger att "efter regn kommer sol" - och med det här jävla ovädret så bör det ju otroligt soligt och glassigt snart.. !

Men som sagt, tackar för att ha möjlighet att lämna ryggsäcken av dåligt humör, skitsnack och annat några timmar, och istället umgås med dom alltid lika glada hundarna. Blev bus i skogen och sen bad! Moggie blev såklart överlycklig - Hon var nog menad att födas som fisk! Filmade lite simhopp som ni kan kolla in nedan!



Planerar att ta vara på den här helgen ordentligt. Nästa vecka innehåller många jobbiga beslut och jobbiga, viktiga möten.. I helgen kommer ju bästaste Amanda och hälsar på och kollar in staden med stort S! Blir hundträning, promenader, mys på relaxen och grillning! Par-weekend delux men hundnördarna nummer 1!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar