Om oss i flocken

lördag 26 maj 2012

Off-pist

Idag var jag ledig, helt ledig! Bestämde mig för att åka och hämta lite grejer på jobbet - HUNDMAT bland annat, köpte även världens bästa dummy (orange, gummi). Sedan blev det en sväng på Birsta för att drömma sig bort lite! Åkte sedan hem för att äta lite och packa om bilen för dragträning med tre hundar! Skjuts in i bilen och mot skogen! Bestämde mig för att köra ett pass lite off-pist - alltså spår förbjudet! Blev en mindre icke-stig som fick leda mig runt i skogen (så jag inte skulle virra bort mig helt). Och tycker man att det är trisst att springa så spring off-pist, man måste tänka på vart man sätter fötterna heeela tiden så man hinner inte märka hur jobbigt det är! Tänk då de + att ha en hund dragandes i dig..! Speedmetal stilen nr - Livsfarlig, hysterisk och grymt kul! (Man känner sig lagomt störd när man skrattar som en galning när man är helt ensam i skogen bara för att man kan se framför sig hur sinnessjuk man ser ut).

Varmen låg på så hundarna fick bara några intervaller var och sen var det fritt spring resten, när vi kom tillbaka till sjön så fick dom sig några vändor i vattnet innan vi återvände till bilen! 1h och 45 minuter var vi ute! Kändes gööööött!

Hit upp sprang vi, fin utsikt! 

Såhär stilig blir man efter en löptur off-pist!

Mmm.. Fint!

Tillbaka vid bilen fick hundarna lite recovery.
(Vatten i flaskan och inte fruktsoda)

Nam nam! Alltid lika populärt!

Påvägen hem så svängde jag in på MAXI och köpte lite mat och märgben till hundarna! Hemma igen så la jag mig och solade med Rikard som kommit hem från jobbet! Mysigt att sola på sin alldeles egna altan! Hundarna fick varsitt rått, fryst märgben - MUMS sa dom! Perfekt med märgben alltså, tar ju skitlång tid innan hundarna ger upp! Alla låg och gnagde i dryga timmen på 10cm långa pipor! Kanon! Middag blev tortelini-sallad i solen! Helt okej dag!

Solen börjar gå ner och när den gjort det och det blivit lite svalare ska jag gå upp på ängen bakom huset och lägga ett spår till Ninja, tövling snart... Från och med nu är det inget godis i spåret, hårda bud ;)

Blev otroligt peppad då Frida smsade att hon och Vimza fick 92p på spåret på Dobermann VM! Så otroligt kul! Imorgon blev det lydnad och skydd för teamet, vi håller alla tummar och tår vi har! Bästa blonda och bruna! Heja heja!

Ikväll blir det Loreen och gänget för oss på Ödenvägen och sen sova! Imorgon blir det agility och spår! Skojs! Ha de gott!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar