Om oss i flocken

måndag 14 maj 2012

Inredning, tillökning och släääp!

I vår hall hade vi en jättenbra "krok-del" där alla koppel, halsband, täcken och annat hundigt kunde hänga.. Sen flyttade vi.. Och nu är vi utan. Så jag har klurat på att göra en ny! Planerar att piffa den lite och har kommit fram till hur jag ska göra på ett ungefär, så nu ska ni få säga vad ni tycker om min fiffiga idé ;)

Vi graverar brickor på jobbet, så jag ska gravera hundarnas namn på tre olika brickor - Kommer att välja dom ni ser nedanför, silverfärgade hundben av den större varianten! Och sen sätta en krok under! Så det blir som på dagis ;) Alla får sin lilla krok! MEN vet inte vilken krok jag ska välja. 



1. En liten silverfärgad som matchar brickorna bra

2. En större silverfärgad som man får plats med mer på

3. Standard kroken á la IKEA - Hundrumpan



Vad tycker ni? 

Kommer självklart fota detta när det är klart så ni får se hur det blev :) Ska även försöka göra något åt husse och mattes del av hallen.. Rensa ut alla vinterkläder och se till att få fint och ordning på även våra grejer! Det är så himla roligt med inredning när man bor i hus, man kan göra vad man vill hur man vill när man vill! Nu är det snart dags för hundgårdsbygge så älskingarna ska kunna njuta av att vara ute mer. Blir dessutom lite tight ibland när man är två vuxna och tre hundar på 65 kvadrat! Snart får vi ju dessutom fler i familjen då Martin och Amanda flyttar upp och kommer på besök stup i kvarten med sina fyra pälsbollar ;) 

Pricken över sommar-i:et är att det snart rullar upp ett 4-boxars hundsläp till Ödenvägen 10! UNDERBART! Nog för att alla hundar får plats i bilen - men då dom får plats får ingen packningplats om man är fler än två. Planerar ju en sommar ihop med Herr och Fru Brügge/Söderlund och då blir vi 7 (snart 8) hund och 4 människor på resande fot! Lätt värt med släp då! PLUS att alla hundgrejer slipper ligga och skita ner i bilen och istället kan ligga i släpet, men huuuur awsome! 
Så i sommar rullar jag, Rikard, Martin, Amanda och 8 hundar ner till SSM - i EN bil! Grymt! 

Nu ska jag drag-planera och göra klart matlådor innan jag ska iväg på agilitykurs med Ninjan!

/Tinan

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha, får se vad Rikard tycker om idén ;) Men helt klart mest Tina!

      Radera
  2. Tycker också rumpan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt vi får se vad Rikard tycker :D Men det vore ju gulligt ;)

      Radera