Om oss i flocken

måndag 14 maj 2012

Lyrisk

Alltså.. Det finns inget bättre än att få en tuff utmaning och sen bara krossa den! Var på andra kurstillfället av tävlingskursen i agility med Ninja ikväll och fick fick många uppenbarelser!
JAG har haft svårt att springa, hålla reda på armar och ben och prata samtidigt (låter som en barnlek men försök att göra det i 100km/h! ;)
NINJA har haft svårt med tighta svängar och att "ta det lugnt" på banan!
Jag har alltid tyckt att Ninja är den snabbaste hunden i världen och jag har aldrig trott att jag ska kunna känna mig "lugn" på banan, känns som att man mest sprang runt som en yr höna på banan. MEN idag så rättade vi fan till alla grejerna! Inte för evigt men vi fick känna att vi visst kan klara allt de där!
Jag har inte vågat lita på henne riktigt innan - eftersom min förra agilityhund helt plötsligt kunde försvinna från banan i hopp om att hitta ett gryt, det släppte och jag vågade lita på henne! Dessutom lärde jag mig att jag visst kan säga hennes namn i tighta svängar, har tidigare trott att hon helt skulle svänga av - det gjorde hon inte, däremot blev svängarna tighta och fina! Jag fick också lära mig att det inte vara är Ninja som är snabb, JAG är också snabb! Fick bevisat för mig själv att jag hinner till rätt punkter och kan TA DET LUGNT och inte stressa allt för mycket ;)
Så himla lycklig just nu så jag vill bara skrika rakt ut! Pricken över i:et var att Ninja under hela träningen låg helt lugn (och LÖS) medans alla andra körde. Ni som träffat och sett henne innan vet att hon annars eyear som en tok och fullkomligt skriiiiker vid sidan av en agilityplan.. Men inte idag ;) MIN STJÄRNA <3

Sen att jag gjorde årets ASS-PLANT (face-plant fast på röven) var ju bara en kul grej - Den var då jag insåg att jag hann dit jag skulle eftersom jag då både hann dit jag skulle och två meter till av bara farten! ;)

LYCKLIG LYCKLIG LYCKLIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar