Om oss i flocken

måndag 28 maj 2012

Varför gör vi något annat?

Ibland undrar jag varför jag lägger energi på nått annat än agility. Det är roligt, min hund ÄLSKAR det och har fallenhet för det. Vad tänker jag med? 
Såhär såg det iaf ut på dagens träning. Vi körde olika typer av svängar och byten och här ser vi den såkallade "tysken"! Vi gjorde en bra start på träningen när vi skulle söka tunnlar och sen gick det sämre när vi fick lite kluriga blindbyten på en snabb bana.. MEN, vi löste det efter många om och med! Lycka. Sen blev det mer svängar och byten bla. jaakko och fler tyskar! Ninja har blivit så otroligt lugn och harmonisk på plan och samspelet mellan oss har blivit två tusen gånger bättre! Ni som sett oss innan vet att Ninja har brukat var skällig och galen både på och av plan - Nu ligger hon LÖS vid plan medans dom andra kör och jag står på plan. Och skäller bara när jag inte är nog tydlig! Känns helt otroligt! MIN fiiiiiina pärla. Men som sagt.. Undrar verkligen varför jag lägger tid på något annat varje gång jag åker hem från kursandet.. Tror att 2013 får bli ett agilityår - Pausår från allt "allvar"och allt långsamt.. Hur låter de?

/Tinan

1 kommentar:

  1. Låter som en bra plan. Agility är verkligen rätt aktivitet för att bygga upp samspelet mellan hund och ägare. Lycka till! :)

    SvaraRadera