Om oss i flocken

torsdag 17 maj 2012

Tävlingsmånaden!

Snart drar en galen tävlingsperiod igång för Sporrong/Näslund och flocken! Juni kör vi fullt ös medvetslös, schemat ser nämligen ut såhär..

2/6 Appellklass spår, Njurunda BK - Tina & Ninja
4/6, Lyndasklass 2, Timrå BK - Tina & Ninja
9/6, IPO3, Hörefors - Rikard & Rex
10/6, IPO3, Umeå BHK - Rikard & Rex
11/6, Lynadsklass, Timrå BK - Tina & Ninja
15/6, IPO3, Enköping - Rikard &Rex
20/6, Lydnadsklass, Sundsvall BK - Tina & Ninja
21/6, Lydnadsklass, Njurunda BK - Tina & Ninja

Sen blir det en del vila i JULI och i AUGUSTI, SEPTEMBER blir det full fart igen med SSM och mer lydnad, agility och svenskbrukstävlingar (och IPO-debut för mig och Moggie)! Älskar att leva tillsammans med en hundnörd <3 Nu kommer det ju snart upp två nördar till :) Längtar som en galning efter fler att träna med och sällskap på tävlingar! Vi börjar fira redan på lördag då Amanda (en av dom två) kommer upp för att hälsa på och se sig om i sin nya hemstad! Martin, hennes pojkvän bor i stort sätt redan här eftersom han är mitt upp i sin väktarutbildning. Både Martin och Amanda har gått/går på samma gymnasium som mig och Rikard - ForshagaAkademins Hundsportsgymnasium. Martin tävlar lydnad men satsar mest på IPO och bruks (vad jag vet) och Amanda är en grym handler men också duktig på lydnad. Hon har inte debuterat än så uppdraget blir att sparka ut henne på tävlingsbanorna ;) 

Känner mig faktiskt väldigt nyfiken och förväntans full inför alla tävlingar som snart drar igång. Ska bli kul att komma ut och tävla igen, förra gången vi tävlade offeciellt var ju i typ oktober? Blev för mycket fix med företaget osv i höstast/vintras så blev ett rejält upphåll och man märker på alla hundar att dom mognat otroligt mycket under den tiden! VILA är VIKTIGT!)

Vill förbereda hundarna få bra jag bara kan nu innan en intensiv träningsperiod och klurar lite på hur jag ska lägga upp de! Mycket vila mellan träningar och tävlingar såklart men funderar på att ställa av dom helt två dagar innan tävling och bara motionera (Ninja har ju 5 tävlingar på 30 dagar). Något mer som är viktigt att tänka på som jag glömt?

Lite spänd är jag också eftersom mamma blev sugen på kickbike när hon såg mina filmer så vi kanske ska köpa en ha ha ihop! Eftersom hon jobbar en del i Sundsvall så kaaaanske den kan få bo i Sundsvall ;) I hope! Min mamma är lika hardcore och galen om Erica och det gillas att vara runt sånt folk :D 

Nu ska jag skicka ut lite mail till deltagarna som går onlinekursen i canicross :) Ett helt klart intressant gäng! 
/Tinan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar