Om oss i flocken

tisdag 15 maj 2012

Tröttmössa

Har inte gjort något speciellt idag, trimmat, fixat och trixat men herregud, är helt slut i huvudet? Varför? Noll energi! Kastar i mig lite mat för snart ska man agera personlig tränare med damerna och sen blire pizzamys! Ska bli trevligt! 

Just nu är det lite upp och ner med jobbet.. Saker blir inte som jag tänkt mig och ja.. Det suger.. Ibland undrar man varför man bara inte tog ett jobb på ICA eller något annat "vanligt" jobb.. Slapp oroa sig hela tiden liksom. Aja, de vänder väll snart antar jag. 

Kul är i alla fall att jag får stort finbesök på fredag - 6 stycken basset honuds ska badas och fönas på trimmet! Maffigt är ordet! Ska bli riktigt roligt att träffa så många bassets på samma gång, har typ träffat två i hela mitt liv! Kul att lära känna en ny ras! 



Ska försöka hitta en liten kelpie att köra tillsammans med Ninja i draget! Skulle vara grymt häftigt att tävla med två "småttingar"! Ninja är ju tävlingsklar och har sina lydnads 7:or, men längre lopp blir det för tungt att vara ensam och skulle vilja köra henne med någon "i hennes egen storlek". Fixar järna lydnads 7:orna på hunden själv (big deal liksom) men skulle vara häftigt att tävla med två bruna! Nu när det dessutom verkar som att en kickbike ska få flytta hit! Done deal! 

Snart är det juni och det betyder LKL3 debut och Spår-debut! Känner mig galet efter i lydnaden och börjar bli smått stressad..Behöver någon som pressar mig lite.. Ninja gick ju som en klocka igår på agilityn och hoppas kunna plocka lite i agility-sinnesstämingen när vi tar upp lydnadsträningen (IKVÄLL på kursen). Vi får klura! Idag ska vi i alla fall träna - Rutan, Fjärr, FF och Apportering! 

Har BTW handlat det sista till koppel&halsbands-projektet och det blev silverben och SVARTA hundrumpor (för att hålla kvar lite i det stilrena)! Kommer bli fin fint, men händige man ska få ta sig an projektet ikväll! 

Ha de gooooott! 
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar