Om oss i flocken

söndag 27 maj 2012

Ett tecken

Vi har skullat skaffa en till hund sen ca 2 år tillbaka. Hittade en bra kull - alla blev dödfödda. Hittade en ny kull - föddes en hane som efter en vecka dog. Bestämde mig för en ny en kanonkombination - tiken gick tom. Hittade en ny superkull, tiken hade ett tyst löp som blev inte parad. Fick erbjudande om att bli fodertik till en tik som skulle födas i en superkul - Tiken födde enbart hanar. Jag vill inte ha en hanhund.

Jag känner mig tom. Det känns verkligen som att detta är ett tecken på att jag inte ska skaffa en hund till nu.. Känns skittråkigt. Kalla mig desperat om ni vill men Ninja är ingen arbetsmaskin, Ninja gör det Ninja orkar och hon har inte den där riktiga arbetslusten - som normalt kelpies har! Jag behöver något mer att jobba med.. Men som det ser ut nu så blir det lugnt på valpfronten tills en liten Rex/Moggie-valp flyttar hit och Rikard får en liten bebis.

Is this som kind of sign? 
Eller är det bara jag som haft grym otur eller hur ska jag tänka? 

Känner inte att jag har stressat i mina köp.. Som jag gjorde vid två tidigare hundköp. Jag är noga och tar verkligen inte vad som helst. Någonstans inom mig säger känns det ändå att det inte var menat.. Men när är det det då? Undrar det jag.. Just nu känns det i alla fall otroligt trisst, tar väll ett tag att smälta.. 
/Tinan

1 kommentar:

  1. Så typiskt.. Snacka om otur... Vad är det för ras du bestämt dig för? :)

    SvaraRadera