Om oss i flocken

söndag 27 maj 2012

Viktiga vänner

Jag har många vänner som betyder mer än dom någonsin anar.. Och känslornas-kung och grin-Olle som jag är så berättar jag det för dom allt för sällan.. Ska jag berätta minsta grej så blir det gråtkalas. Varje gång. ögonen fylls bara jag tänker på de.

Rebecca Haglöf
Den första vän jag hade som tillät mig att vara mig. Rebecca bodde kvar i Sollefteå när jag flyttade till Forshaga så kontakten försvann mer eller mindre. Men varje gång vi hörs så är det som att vi hördes igår! Hon är alltid lika glad och positiv och jag vet att även om vi inte hörs så ofta så finns hon alltid där och det är jag evigt tacksom för.

Veronica Wihman
En fantastisk människa som jag lärde känna när jag flyttade till Forshaga. Vi gick i samma klass under dom tre åren och jag känner ingen människa som henne. Ingen. Veronica har haft ett annorlunda liv och upplevt saker som jag aldrig kommer kunna relatera till. Men hon är så otroligt stark och duktig på allt hon gör och hon ger aldrig upp! Hennes positiva inställning till allt smittar av sig direkt. Du är solstrålen med stort S!

Sofie Heidenvall
Jag har aldrig träffat någon som är så duktig på hund men haft sån otrolig otur.. Sofie har förlorat fler hundar än många bara under sina tre år i Forshaga och för inte så länge sen var det dags igen. Sjukdomar och andra besvärliga komplikationer som förstör och förhindrar. Hon visar inte hur hon känner speciellt ofta men jag vet att det såklart har varit obeskrivligt tungt.. Det finns ingen som jag önskar den perfekta hunden mer än Sofie. Hon brinner för hundsporten mer än något annat och är både duktig praktiskt, teoretisk och pedagogiskt! Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för jag vill inte ens försöka beskriva hur det känns att förlora och nästan förlora flera av sina absolut bästa vänner. Du är en klippa tjejen och jag hoppas verkligen att du får lugn och chans att visa vad du går för!

Li Åstrand
En tuff brud i lyxförpackning som knäppt dom flesta på näsan. I alla fall alla som skrattade när hon tog ett stort steg ur utställningslivet och klev in i den väldigt annorlunda IPO-världen! Chines byttes mot schäfer och jag vet att du tog myyycket skit under den där tiden, mycket mer än du borde. Men som sagt, det fick dom äta upp när du har på 3 år visat vilken otrolig kunskap och målmedvetenhet du besitter. Du är grym tjejen och nu sitter det bara i att du måste våga tro på dig själv! Du kommer fixa de där bästa du.

Amanda Brügge
I nöd och lust, ännu en klasskamrat! Vi har bråkat och vart vänner, bråkar och vart vänner, bråkat och vart vänner osv. Men innerst inne så är vi vänner alltid och det vet vi båda två.
Jag tror att Forshaga var en lika stor öppning för dig som för mig men att du har haft svårare att hitta dig själv och din dröm. Vi väntar på att du ska våga tro på din egen väg och våga välja dig själv framför vad andra tycker. Du är en pärla och du kan gå precis hur långt du vill om du bara vågar tro på dig själv.

Matilda Edblom
En sån där person som man bara vill ha nära! Inspirationspump som bara sprutar entusiasm! Synd nu bara att människan bor ända långt bort i Jönköping så ses ofta är inget alternativ.. Tur det finns telefon, bloggar osv! Men som sagt att ha denna underbara människa nästgårds skulle ju vara lagomt awsome! Du är en riktigt härlig brud och jag ser mig själv i dig otroligt ofta! Grymt glad över att jag fått lära känna dig.

Josefine Andersson
En vän jag saknar så det gör ont i hjärtat. Världens bästa tjej som absolut inte har haft det lätt alltid men jäklar vilken fighter beundrar dig och allt du gör! Önskar att vi kunde ses lika ofta som vi gjorde förr även om jag vet att det är omöjligt.. Du finns alltid med mig, alltid!

Johanna Fridh, Ewelina Söderlund, Sandra Norén & Natalie Edblad
Dom har tre tjejerna började på Forshaga när jag började trean. Dom började träna i draggruppen och alla tre kom mig mycket nära. Johanna är en näst intill exakt kopia av mig och jag känner igen mig i allt hon gör, för jag gjorde exakt likadant. Ewelina är en tyst och försiktig tjej som besitter stor kunskap, vi väntar bara på att hon ska få en chans att visa de och att hon tar den chansen. Sandra är en magisk människa, ingen och då menar jag INGEN har det tålamod hon har och en så målmedveten människa har ajg aldrig mött. Natalie är en betydligt duktigare och starkare person än jag tror hon förstår men en vacker dag kommer alla få se! Det alla dom här fyra har gemensamt är att dom har sånt otroligt tålamod med sina hundar som absolut inte alltid har samma mål som dom. Jag har lärt mig mycket av att träna med dessa flitiga flickor! Jag VET att ni kan gå hur långt som helst.

HSPG 08-11
Min älskade älskar klass. Jag finner inga ord som beskriver hur lyckligt lottad jag är att ha gått i just er klass. Vår klass. Jag älskar er allihop av hela mitt hjärta och hade det inte vart för er hade jag definitivt aldrig stått där jag står idag och jag hade aldrig vågat öppna mig. Aldrig. Nu är jag stolt över att vara jag. Dom priser jag fick på studenten är tack vare er. Min finaste tjejer!

Kollegorna
Jag är lyckligt lottad att ha världens bästa kollegor. Dom stöttar och hejar på mig i mitt företagande och finns alltid där och hjälper till! Dom är fantastiska allihop och ser fram emot att få träffa dom varje dag!

Självklar har jag många många fler vänner som jag med skulle ha nämnt men jag vet att resten vet att jag älskar er. Jag ville bara berätta för några av dom bästa att NI ÄR BÄST och jag är grymt tacksam över att få vara er vän. Vänner är det viktigaste vi har. Och jag redan lyckligt lottad som får dela livet med min bästa vän i världen! Och att då dessutom ha ännu fler supervänner är ju underbart! Ni är anledningen till att jag är den jag är idag - en stolt, stark och glad människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar