Om oss i flocken

måndag 1 oktober 2012

Någon form av lugn

Lång morgon med soffhäng tillsammans med Glenn som väntade på att alkoholen skulle lämna kroppen efter gårdagens AIK-match. Kändes skönt att påbörja dagen med noll stress.. och ska man inte stressa och vill vara lugn så är Glenn definitivt den man ska umgås med! Lugnet personifierad. Klippte en katt och åt lunch med Erica och sen åkte jag hemöver för att STÄDA. Efter tre dagar med två 20/21-åringar så ser det.. kaosigt ut. Rikard kom hem och hjälpte mig <3 Vi bar ut dom sista flyttkartongerna.. Vi flyttade för ett år sen.. Heeeheehee ;)

Nu har jag lagat middag och eftersom att Rikard övertalade mig om att stanna hemma och mysa i soffan  så ställde vi in dagens lydnadsträning. Har känt mig nollställd och orkeslös hela dagen och det kändes inte som något toppen-mode att träna i! SÅ, nu sitter vi här i soffan allihop.

Måste säga att ibland måste man göra saker för sig egen skull.. Bara för att man själv mår bra av det. Sen kanske det lämnar någon annan i sticket, besviken eller irriterad, what ever.. Ibland är det värt det.. För ens eget samvete och hälsas skull. Just nu sitter jag väll lite i sticket på olika sätt men på nått sätt så känner jag lugn. Det kanske jag inte borde men.. Jag gör det ändå. Påväg mot något bättre så att säga..

PM:et för vår nästa LK3-tävling! Många anmälda till alla klasser så ska bli kanonkul att spendera en dag på tävling med många kända ansikten, tänkte fylla depåerna med välbehövling inspiration! Enligt PMet så ska vi tävla samtidigt som eliten vilket gjorde mig lite missnöjd, tänkte ju kolla in den inför fortsätt träning ;) MEN, ska se om jag kan få någon smygtitt ändå! :) Ska bli superkul att tävla med Emelie och Zwierki, då kan man känna sig lugn på plan :)

Har världens bästa hundpolare som ska hjälpa mig och bruno att få ordning på rutan! Så ska nog fixa en  RUTAN-DAG framöver! :D Rutan är ju trotts allt lydnadens roligaste och, iaf ett av dom, klurigaste moment! Ska bli superkul! När en av dom dessutom är Ann Nygård som står högt på kvallistorna inför 2013 års lydnads SM så känns det lite extra kul - En till rosa inspirationskälla! :) I övrigt så längtar jag efter en träning med mina Matforsbrudar! <3

Imorgon ska jag och Ninja träffa mamma för middag, promenad och sen träning, längtar!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar