Om oss i flocken

måndag 22 oktober 2012

Ta vara på..

Igår var det KM i agility på Timrå BK! Ett härligt gäng kom dit, men som vanligt så kan inte alla så det var långt ifrån alla ekipage som deltog, MEN vi hade väldigt trevligt ändå! Alla fick köra en hopp-bana och en en agility-bana och det fanns en svårt och en lätt! Ninja och jag platade i den lätta (klass 1-nivå)!   Ninja gick kalasbra med tanke på att vi inte kört agility sen tävlingarna i Nordmaling! Är riktigt nöjd, två felfria slalom och många guldkorn, men två disk pga av matte ;) Nu ser vi fram emot vinterträningen i inomhushallen som drar igång i november. Så himla kul att höra allas beröm om vår gigantiska utveckling som ekipage under året! Känns grymt häftigt att få beröm om nå många så duktiga! Blir lite generad. Det ger oss en rejäl spark i arslet att ta vara på den talang vi, framförallt Ninja, besitter! Duktiga lilla hund <3

Har jobbat idag och avslutade dagen med en prommis i skogen med tjejerna, fikade lite när jag kom hem och åkte sen och solade 20 minuter. Rikard kommer hem om 5 dagar om man vill ju gärna inte vara KRITVIT och se ut som en totalt lik bredvid honom.. Även om jag nog kommer göra det ändå ;) Nu sitter vi hela gänget och ska se på sista avsnittet av "Torka aldrig tårar utan handskar".. Eller ja vi sitter och tittar på de just nu.. Den bästa serien på oerhört länge. Måste ses av er som inte sett den!

Igår pratade jag med Rikard.. Det har hänt mycket i vår omgivning den senaste tiden.. Det är så fruktansvärt jobbigt att höra sin allra bästa vän och älskade vara ledsen och veta att man är flera hundra mil bort. Mådde så otroligt dåligt tillsammans en stund tills vi tillslut försökte se lite positiva saker i omgivningen. Vi skrattade och att höra den bästa man vet skratta får motsatt effekt. Man blir så otroligt lycklig av att höra de. Det bästa ljudet som finns. Så.. vi pratade i två timmar och det var verkligen upp och ner. Först ledsen till tusen, sen gladare än gladast. Vi bodde hela vårt första år i olika städer och sågs bara på helgerna och sen flyttade vi ihop. Nog har jag saknat Rikard många gånger, men aldrig såhär. Igår låg jag vaken och kunde inte sova efter vi hade pratat. Hämtade en av hand tröjor och klädde in kudden i den. Sov gott. Drömde att han var här. Vaknade. Han var fortfarande i Thailand. Det är något när något i ens närhet blir väldigt sjuk eller går bort. Man lär sig ta vara på livet på ett annat sätt och man ser på livet på ett annat sätt. Vi vet aldrig vad som händer, när det händer eller varför de händer. Livet är inte rättvist så ta vara på det ni har.



Just nu räknar vi båda ner dagarna tills vi äntligen får ses igen. På söndag. På söndag åker vi hem till vårt hem tillsammans och vi sover tillsammans i vår säng, hela natten.

Det är konstigt att något hemskt måste hända innan vi fattar vad bra vi har det. Påriktigt. Alla kanske inte är så men jag vet att många är.. Tänker på det nu också medans jag tittar på "Torkar aldrig tårar utan handskar". Ta vara på livet för fan och sluta slösa de på avund, skitsnack och smutskastning. Vi lever bara en gång. Vi har det så sjukt bra.

Ett flängigt inlägg.. I know men känslorna är just nu "all over the place".. Så jag antar att det är okej. Att vara flängig.

Nu när jag inte har min pepp-kille på avstånd så laddade jag hem en rätt bra app - Pepp App heter den. Olof som har gjort den och är med i den hade vi som föreläsare på jobbet för inte så längesen, grymt bra kille och han har många bra tankar! Mycket mentalträning för en förvirrad själ som mig, mentalträning är nyttigt! SÅ, om du vill få lite extra pepping så ladda hem den! Man känner sig lite töntig först men lyssnar man så är det väldigt vettig.
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar