Om oss i flocken

söndag 14 oktober 2012

Söt utan socker

På nått sätt så kände jag på mig att det skulle regna idag och jag höll tummarna så hårt jag bara kunde igår kväll innan jag gick och la mig.. Och.. Imorse klockan 6:30 vaknade jag av ett mystiskt ljud! Ett högt ljud och eftersom jag var rätt sömning så kunde jag inte rikitigt få ordning på vad det var men de lät HÖGT. Efter att ha intalat mig själv i tio minuter att det INTE är regn så måste jag erkänna för mig själv att jo, det är regn. Tittar ut och ser att.. Det är regn OCH HAGEL. AMEN SUCK. Smsar Emelie och ligger sen vaken resten av morgonen och för att höra om det slutar ;)

Kul att vakna till.. Och då var det ändå ganska milt just då..

Åker till klubben 9:30 och då vräker det fortfarande ner. Regnkläder PÅ och anmälning och lottning fixas! Emelie och Zwierki fick startnummer 1 och vi 2. Värmer jättekort eftersom att folk missfattat tider och ropar på mig och tror att jag ska in på plan då jag inte skulle de.

Efter gruppmomenten.. Ni ser ju hur blött allt är ;) En liten sjö i nummerlappsfickan!

Platssittning. Regnet öser ner och ja.. När vi vände upp mot hundarna kunde jag inte hålla mig för skratt (självklart ett väldigt diskret). Zwierki försökte att INTE få vatten i sina parrabol-öron och Ninjas öron stod rakt ut från huvudet och hon hade huvudet så långt ner hon bara kunde utan att lägga sig typ.. 10 på den!

Platsliggning. Vi la hundarna och gick bakom skulet. Regnet öste ner fortfarande och det störde många hundar. Våra hundar var dom enda som fick 10 på den.

Efter gruppmomenten var jag så himla nöjd! Hade kunnat sluta där! Att hon satt och att hon låg i de där värdet var så himla bra! Något jag hade svårt att tro att hon skulle göra egentligen.. (Jag funderade mer en en gång på att stanna hemma den morgonen pga av vädret!)

Frittfölj. Här såg man att hon var störd av vädret.. Sega och slarviga sättanden och vid ett tillfälle tittade hon så mycket på mig och missade vattenpölen framför. När hon klev ner i den så FLÖG hon upp (som katter gör när dom blir rädda) och jag var tvungen att ta in henne! Men over all bra ändå, eftersom hon haft mycket stora problem med regn och oväder förr! 7 på den!

Sättande. Ett bra sättande, något segt står de i kommentaren och det förstår jag med den blöta planen ;)  jättenöjd! 9 på den!

Inkallning m. ställande. Känns något seg men kommer i fint tempo. Som sagt så har hon haft mycket problem med blöta och regn och hon har varit mycket rädd att hennes så tassar ska bli blöta eller smutiga.. Så att hon inte springer sitt snabbaste är jag inte förvånad över! Hon får nerdrag för tempot men jag är nöjd! Vid kommenderingen så hamnar jag i målbrottet och kommandot blir både ljust och mörkt, hon fick väll en chock och tar något extrasteg! Avslutet är lite slarvigt! 8,5 på den!

Rutan. Dåligt tempo ut och får skicka henne en extragång för att få ut henne hela vägen (är ju mitt i en inlärning av en ny metod så kan ta att rutan inte sitter helt). Hon lägger sig fint och kommer som en raket på inkallningen, mycket fin! 8 på den!

Apportering över hinder. Kastar apporten och den kommer rätt nära och lite åt höger! Hon har (som vanligt) mycket fint tempo ut, bra gripande men när hon vänder upp är hon väldigt nära mig och helt vidsidan om hindret.. MEN, agilityhund som hon är missar hon aldrig en chans att hopp! Hon gör en otroligt snygg räddning och hoppar tillbaka! Kommer in segt och sätter sig lite snett MEN hon räddaden ju hela momentet ;) 9 på den!

Metallapportering. Hon har dåligt tempo ut och in och tvekar lite ;) Behöver lite hjälp in! Känns inte som en överraskning! Hon blir lite äcklad när den ligger i mindre pöl ;) 7,5 på den!

Vittringsapportering. Hon FLYGER/STUDSAR ut till pinnarna kollar av dom två gånger och kommer in med rätt pinne. Grymt nöjd över att hon bestämt tar RÄTT pinne, vänder upp snabbt och kommer in. Avslutar snett.. 9,5 på den!

Fjärrdirigering. Vårt sämsta moment! MEN har lagt om träningen helt i detta moment också så tar att hon inte är "färdig"! Är glad att hon inte fokuserade eller irriterades av tävlingsledaren den här gången, det har vi haft problem med förut! MEN, hon stänger öronen och nöjer sig med att se söt ut och gör när det passar ;) 5 på den..

Helhet. För mig var detta 10-mässigt idag! Kändes sjukt bra och väldrigt roligt idag! Vi var på samma planet och vi hade grymt kul! 8 på den!

Världens bästa tjej!

Vann klassen och var det enda ekipaget med förstapris (två av sex bröt). Vi skrapade ihop 260,5p och jag är bara så otroligt nöjd över att VI GJORDE DE! Emelie och Zwierki hade några få poäng kvar till förstapris men kom 2a! Mycket nöjda mattar lämnade klubben!
Åkte en sväng till utställningen i Nordichallen och träffade lite trevligt folk och åt lunch! Träffade Mats (Eukanuba) och eftersom dom inte hade något foder kvar så fick jag en rosa platspåse eftersom vi vart så duktiga på tävlingen, haha, tackade och tog emot den fiiiina presenten ;) Träffade lite annat skoj folk med så det var kul!

Hitta hundarna ;)
Åkte sedan tillbaka till Sundsvalls BK för att promenera med hudnarna! OCH DÅ NI, DÅ kom solen! -.- Det var väll på tiden! MEN, det är bra att få träna och tävla med lite utmaning och det var skönt att få promenera i solen en stund! Agnes som ÄNTLIGEN fick göra något vart superlycklig och sprang på fullt drev efter Ninja som agerade hare (det var de djur hon var mest lik iaf). Hemma fick dom varit jätteben att mumsa på medans jag duschade och sen åt middag! Superpriser på ben i klubbstugan under tävlingen så kunde inte låta bli! 20 stora tuggben för 100:-, KAP! Nu tokmyser vi i soffan och ska fortsätta med det resten av kvällen! Nästa helg blir det tävling igen för Ninja och vi hållertummarna för att känslan sitter i! <3 Bästa Bruna!

Sammanfattning av dagen:
 Vi är söta men vi är INTE gjorda av socker ;)

/Tinan

4 kommentarer:

  1. Grattis till en fin prestation i urkass väder :D! Starkt jobbat i pissväder!

    Fast du menar väl fritt följ och 260.5 poäng, inte linförighet och 160,5 poäng (om jag får vara en "boring betty" och gnälla på detaljer ;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! OCH JA :D herregud är så himla trött i huvudet ;) självklart är det som du säger ;) Ska ändra de där sen, haha! Tack! :)

      Radera
  2. Grattis! Gu vad kul att läsa det här inlägget!!
    Fina poäng trots vädret. Aagje hade vägrat gå ut på plan hon ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack :D Men du.. Jag trodde aldrig Ninja skulle göra de häller! Nu i morse så öste regnet ner och hon ville INTE gå ut ;) Sötfian <3 MEN, uppenbarligen inte gjord av socker på lydnadsplan! ;)

      Radera