Om oss i flocken

onsdag 3 oktober 2012

Bästa vännen..


Du kan göra vad du vill. 
& du klarar allt.

Måste säga att idag är en ordentlig bad day. Delux. Känns som att man 
fixar och donar, jobbar jobbar jobbar och till vilken nytta? Noll uppskattning, 
noll resultat och noll bra-känsla-efteråt.. Vill försvinna ett tag.. Men, är man
vuxen så är man. Det är bara att bita ihop och fortsätta tills "det slutar regna" 
för "efter regn kommer sol" right? Det har regnat mycket den senaste tiden
och jag önskar att jag kunde berätta allt som hänt men som läget är nu så vore
det oklokt att skriva ut här.. Men när man som 21-årig energibomb blir över-
körd av en människas beroende av pengar, framgång och vinnarskalle så slår
det tillbaka fruktansvärt hårt.. När denne dessutom är en nära vän. Mycket vill 
ha mer, även om det betyder en vän mindre. 

Just nu går dagarna ut på att intala mig själv att jag är stark nog att fortsätta 
sträva mot min dröm. Och att både viljan och hoppet finns där. Jag vill såå
mycket och konstant berättar folk för mig att "du kommer ta dig precis så långt
du vill", "du klarar allt du vill" och "du är en sån person som tar sig dit den 
vill". Men.. Tålamod är inte min bästa vän och just nu känns det som någon 
form av.. Jag vet inte.. Jag vet att jag är otroligt driven och kan om jag vill..
Jag vill bara ha lite framgång.. Tiden under gymnasiet och det första halvåret 
i Sundsvall var "min tid" allt gick min väg och har var "on top of the world". 
Bra självförtroende, bra självkänsla och jag mådde BRA. Efter det har det
 rullat ordentligt utför.. Och som vanligt.. När läget blir sämre försvinner såna
du trodde var dina vänner.. Pricken över i:et -.- 

Ska klippa en hund idag sen blir det ensam-hemma-kväll med hundarna och 
då ska jag verkligen göra något ordentligt för att ta mig ett steg närmare drömmen.
DESSUTOM ska jag träna. Ninja som alltid ställer upp i alla lägen ska få spendera 
lite kvalitetstid med mig på lydnadsplan! Finns ingen stans jag känner mig mer fri. 
Snart dags för tävling och det känns faktiskt rätt stabilt! Lite finslip! Det kommer att
vara Eva, Berits (mammas hund) uppfödare som dömer LK3 i Sundsvall, känns bra!
Längtar efter att få träffa Emelie och Zwierki och Louise och Baloo, Härnösands
bästa brudar! 
Rikard ska åka på en riktig killkväll hos Martin med tv-spel, öl och ja.. Annat killigt
vad vet jag! ;) SÅ, jag och hundarna stannar hemma, det är säkrast så ;) Funderar på att 
Packa in hundarna i bilen och ta med alla på en skogspromenad efter jobbet.. Otroligt 
fint väder! We will see, annars promenerar jag hemma! 







Bästa vän.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Min duktiga kompis Julia Pettersson som tagit dom :))

      Radera
  2. Livet går ju upp och ner, så är det ju men sålla bort personer i din närhet som sprider negativ energi samt snor åt sig av din positiva! Livet är alldeles för kort för att omge sig av saker eller personer som inte vill en väl :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt klart så man får göra :) Men det svåra är att innan avgöra vilka som framöver kommer kasta dålig energi på dig! MEN, hur kul hade livet vart om allt hade vart perfekt? :)

      Radera