Om oss i flocken

onsdag 10 oktober 2012

Droppen

Dagen började med att säga hejdå till Rikard.. Någons om kändes jättejobbigt med tanke på lite som har hänt senaste tiden, humör och annat.. MEN, som sagt, otroligt glad för hans skull! Men vi myste alldeles för länge och fick pussas snabbt och skynda till jobbet! Väl på jobbet rullade det på.. Sen kom samtalet.. Lämnat in bilen för lagning och ombesiktning, skulle gå på 4000:- men när dom hade plockat isär bilen var det mycket mer än så som behövde lagas.. Kommer gå på 10 000:-.. Jag fullkomligt bröt ihop på trimmet.. Den stackars irlänska settern som stod på bordet blev min axel att luta mig mot.. Efter ett samtal till pappa och ett till mamma så är jag otroligt glad att jag har just dom två som föräldrar. När man mest av allt vill ge upp och bara lägg ner så finns dom ALLTID där och stöttar mig. De löser sig alltid, jag vet, men de var droppen. 10 000:- är mycket pengar! Rikard hade inte åkt till Stockholm än så han skjutade hem mig och tjejerna, så jag fick några kramar till!

AJA, nu till något roligare! Funderar på vad ni anser om att tävla för att träna, träningstävla på en officiell tävling. Jag är den typen som gärna går in på en tävling för att se vart jag står, hur det känns osv fast vi kanske inte är helt klara. Och kanske lite just därför också! Är vi inte helt färdiga så lägger jag ingen energi på att bli sådär extra nervös och kan koncentrera mig på att ge hunden och mig själv en härlig stund på plan och själv koncentrera mig på tävlandet också. Har gjort så varje första tävling i lydnaden, alltså varje gång vi startat en ny klass, samma med Moggie i IPOt. Självklart "testar" jag inte moment som kan "skada" eller förstöra för någon annan. Jag vill kunna se vart jag står, testa och känna känslan. Jag får aldrig samma känsla på träning, spelar ingen roll hur jag tänker, vad jag gör det blir inte samma sak. Nu ska vi snart starta eliten och jag funderar därför på om jag ska "känna på elitplan" eller inte.. Det jag känner är att flera gånger har jag vunnit på att VÅGA och att faktiskt testa. Men.. Det är inte alla som tycker detta är rätt..

Änmäld till en tävling i November och tar vi LP3 på dom här två tävlingarna nu så känns det ju HELT meningslöst att tävla en till 3a.. och det är egentligen inget moment i eliten hon är helt lost på! Och flera av dom gör hon superfint! På lydnaden kan man ju stå över moment om man vill.. Ja.. jag vet inte.. Ibland känns det för mig svårt att träna när man inte vet "vart man ska". Det är därför jag tävlar så mycket för att då får jag lätt ett kvitto på vad är bra och vad är inte bra! Hmm.. Blir det inte tävling i November så blir det ingen för ens efter nyår förmodligen! Hm. Vet inte om det är jag som är lite för taggad hela tiden.. man kanske ska lugna ner sig?

Pratade en gång till med mamma och det ser ut som att jag ska på föreläsning på fredagkväll - Spårhunden & Lukterna med Jens Karlsson och Tobias Gustavsson från SWDISka bli jättespännande! Ska förmodligen också få gå på en spårkurs senare i oktober med inriktning på hårda spår bland annat! Spårteori i massor i oktober alltså! Mamma hade en plan på att ta upp vår superkompis på träningshelg också, vilket också kändes superkul så humöret är sakta men säkert påväg upp igen!

En kelpie såklart <3

Har satt igång diskmaskinen, plockat undan och gjort i ordning inför morgondagens tvättvikning (1 ton nytvättade kläder). Ikväll blir det nämligen Efterlyst och massa mys i soffan innan vi säger gonatt! Sovmorgon imorgon och på eftermiddagen ska jag hämta bilen.. Känner inte för att träna just nu men känner jag mig själv rätt så blir det en sväng till Sundsvalls BK imorgon ändå! Den som lever får se!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar