Om oss i flocken

tisdag 16 oktober 2012

Städat slottet

Idag är va en sån där dag när man blir postivit överraskad över LITE jobb! En tjej hade ring mig flera gånger till min telefon och till butiken och försökt få tag på mig! När hon väl fick de bokade hon in en tid för sin flat! Hon hade nyss tagit över honom och ville inte klippa honom fel. På henne lät det som att det var jättemycket hår! Men när det svarta prinsen trippar in på trimmet var det en bruk-nörds dröm - I stort sätt bar täckhår, inget flur och nästan inget naturligt behäng! SÅ, jag fick fixa tassar och putsa honom lite, sen fick matte ta med honom hem igen! Kände hur skönt det kändes att just idag få gå hem en timme tidigare än planerat! Underbart, och hunden blir superfin även om jag inte gjorde något speciellt stort jobb!

Åkte hem med brudarna bus och promenerade en sväng innan vi drog igång med städningen, eller.. Jag gjorde! ;) SÅ, nu har jag städat, diskat, tvättat OCH gjort en köttgryta som nu puttrat i flera timmar! SÅ SJUKT GOTT. Det enda som saknas är slottets kung (Rikard) och slottets prinsar (Rex och Cross). Saknar dom så otroligt.. Och, det är grymt länge kvar.. :( Usch.. Tiden sniglar sig fram.. 

Har iaf skickat iväg lite mail nu "i hopp om en bättre framtid".. Vågar knappt öppna mailen samtidigt som jag kollar den hela tiden! MEN inga svar idaaag! Inte från dom mest spännade iaf! ;) Jag hoppas att fler testar sina vingar och vågar gå precis den vägen dom helst av allt vill! Vi lever bara en gång! 

Har blivit väldigt lite hundträning dom senaste dagarna och skönt kan väll de vara ibland.. Två dagars ledigt fick Ninjan för imorgon ska vi möta upp Jenny på klubben för lite lydnad! OCH jag hoppas verkligen på bättre väder! Blåsigt, regnigt, slaskigt och råkallt, inte min melodi! Nej, antingen sommar eller snö! 

I helgen blir det lydnadstävling och agility KM och nästa helg blir det spårkurs i Enköping med mamma ! Hundnördarna nördar vidare alltså! 

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar