Om oss i flocken

fredag 12 oktober 2012

Nervööös


Var jättestressad när jag vaknade och igår med över dagen, kändes som att jag hade så mycket hundar på trimmet osv.. Men.. Jag undrar vad jag tänkte med? Hundarna på förmiddagen gick snabbt och enkelt - Konstigt när det bara var badningar som skulle putsas lite? Nej ;) Åt "finlunch" med bästa Erica på Donken. Och på eftermiddag blev två katter tovfria och hårlösa! Köpte lite mutor till Agnes som ju ska på UTSTÄLLNING imorgon.. Herregud.. Ont i magen så nervös är jag.. Pälsen är inte alls en i närheten där den borde eftersom håret aldrig vart ryckvänligt så nu ser hon minst sagt SKALAD ut.. Aja, bara en valputställning så det spelar väll inte sååå stor roll men ändå.. Fick veta IGÅR att jag var tvungen att trimma ner henne så hon är INTE glad på mig.. Fick köpa några ben för att få henne på bättre humör ;) plus lite lyxkarameller! Efter jobbet blev det den obligatoriska fredagsprommisen med massa race i skogen och på rullskidsbanan! Jag säger bara en sak, Agnes är FÖDD till agility. Fy f*n va snabb hon ÄR! Ninja är grymt snabb och snabbare än alla schäfrarna men Agnes är inte långt efter alltså! Grymt kul att se!



Nedan ser ni vad jag mutar mina hundar med Planet Pet! Dom har kommit ut med en ny "kollektion" - Frystorkat kött och små godiskorvar! Köpte "de gamla vanliga" Chicken Twist och testade en ny med frystorkad kyckling! Tog den för katt för då är bitarna mindre och passar bättre till mina små flickor! :) Det jag gillar mest med dom här godisarna är att dom innehåller 100% kött och dom är inte så himla dyra! En påse räcker länge till mina två!



Köpte även några ben till helgen! Imorgon är det Ninja som kommer få tråkigt och på söndag är det Agnes som får en tråkigare dag! SÅ, ben får underhålla brudarna bus! Något som jag saknar är mina tygburar som är bortblåsta.. Väldigt jobbigt.. Två tygburar puts väck.. Kan inte förståååå vad dom är! Jag hoppas för mitt liv att dom ligger i släpet men någonstans i mig vet jag att de gör dom inte.. Leta leta leta.. Fan.. Vart kan man slarva bort dom liksom? Vet att dom följde med hem efter helgen i Nordmaling och det var där jag hade dom sist.. Hmm.. Blir till att leta!


Nu blir det middag och sen sängen! Rikard sitter på planet till Thailand och imorgon ska vi på vårt livs första utställning (för att ställa), så hur fasen ska jag kunna sova? Ja ja.. De får lösa sig ;)

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar