Om oss i flocken

tisdag 16 oktober 2012

Snö innan det landar!

Vaknade upp idag alldeles för tidigt så kollade fejjan.. 50% av alla mina vänner från Västernorrland hade lagt upp bilder på snön utanför deras förnster! Vissa hade fått rätt mycket! Kände hur jag började le och det pirrade till i magen! Jag längtar så otroligt efter att få åka SKIDOR! Med rullgardinerna nere så klev jag upp, gick ut i hallen och kikade ut.. Världens största besvikelse vände leendet upp och ner. INTE ENS LITE SNÖ! Bara ÖSREGN. Ville bara gå och lägga mig igen.. Fy fan vad tråkigt och värdelööööööst! Visst det är oktober men ALLA andra har fått.. Till och med Martin och Amanda som bor typ 4km bort -.-
Masade mig ändå upp ur sängen, åt frukost, duschade osv. Och nu VRÄKER snön ner.. Men så fort den landar "försvinner den" (smälter såklart).. MEN det är iaf snö innan de landar! Erica klurar på att åka till snöklädda fjällen och skidspår om två veckor över helgen och jag ska FÖRSÖKA smita med ;) 

Idag ska jag testa vingarna ordentligt.. Maybe a big dream will come true.. "Den som aldrig kastar tärningen, slår aldrig en sexa", right? Känns jobbigt att lämna ut sig på de sättet, lämna ut en plan om varför jag är perfekt för detta! Man är skör i de läget men, som sagt, vi håller tummarna för sexan! 

Agnes ha just nu kilat ner sig mellan två kuddar bakom min rygg i soffan och har precis somnat (snarkar). Världens goaste lilla mustasch! Hon och Ninja ska få följa med till City och jobba med Amanda och Yoda, sen blir det Birsta någon timme innan vi får åka hem igen :) 

.. Som sagt det är snö innan det landar på backen! Men det kräksnöar verkligen! SYND bara att det inte ligger kvar.. Men så fort minusgraderna håller i sig så startar dom snökanonerna på Södraberget runt elljusspåren och då går det rätt fort :)


Obligatoriska huvudet-på-mattes-arm-stilen som Agnes kör varje kväll!
Finaste Agnes!
/Tinan

4 kommentarer:

  1. Lycka till med drömmen :)

    SvaraRadera
  2. Längtar oxå efter snön. Men här nere får vi väll vänta längre. Ska banne mig ta tag i skidåkningen å drag ordentligt i vinter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja! :D Drag är Guds gåva till hundfolket ;)

      Radera