Om oss i flocken

tisdag 9 oktober 2012

Mental träning

Igår vaknade på fel sida.. Ni vet när man först inte vill kliva upp, vilket leder till att man kliver upp för sent - blir på ännu sämre humör.. Ja.. Satte mig i bilen och åkte till jobbet och när jag kom fram såg jag en glad kollega och bestämde mig för att "Nej, nu ska jag vara glad. Punkt slut." Åkte med bilen till verkstaden för 7 gången på 1 år, fick en snabb tid och en fet räkning MEN det kändes okej. Nu finns det snart inget mer som kan gå sönder.. Så får man inte säga men det känns nästa så! Lilla bilen <3 Tar man över en bil när den gått 21000 mil så får man räkna med sånt! Jag älskar min bil så, vad gör man inte! AJA, tillbaks till sak, jag bestämde mig för att vara glad och jag var faktiskt de! Glömde lite av de jobbiga, skärpte mig när dåliga tankar försökte nå mig! Kände mig rätt stolt. För.. Hur vi än vrider och vänder på det och hur dåligt man än mål så har man ändå någonstans ett val. Ett val att vara glad, eller att låta bli.

Mitt liv är mer eller mindre kaos.. Eller ja.. Vissa delar av mitt liv! Och.. Jag har grymt svårt att tro på mig själv och finna kraft att göra allt som inte har med hundarna att göra.. Men.. Igår började jag dagen med någon jobbigt - Få diagnos på bilen. Och idag började jag med något också lite jobbigt - Pappersfix och momsinbetalning. Och man blir starkare.. Av att göra något men gruvat sig för. Och att bestämma sig för att inte sugas ner i hålet av irritation, depp och ångest är också ett litet val.. Att inte stressa upp sig över onödiga saker. Jag vet att det löser sig alltid om man bara är realistisk, positiv och öppen. SÅ, känner du sig nere eller lite deppig, testa att bestämma dig för att vara glad istället och lägga bort det trista för ett tag! Det funkade för mig!



Jobbet rullade på fint och alla ägare blev jättenöjda! Åkte hem och vände i dörren typ, dags för träning i Matfors! Blev en underbart härlig träning med finaste tjejerna! Ingen speciell träning egentligen kanske men det kändes helt sjukt skönt och mysigt! Ninja och jag fick två ögon på oss (Thereses) vilket vi behövde! Gav jättemycket! Fick lite kommendering och klick-hjälp, kanonträning! Är faktistk jättenöjd även om allt inte gick bra! MEN är grymt stolt över Ninja som inte brydde sig om alla andra hundar som var där i mörkret OCH att hon orkade träna precisionsövningar sååå länge! Hon höll ihop längre än vanligt och presterade stolande trotts mycket pet! Dessutom låg hon så fint lös vid sidan av när jag hjälpte Therese! Stolt över min lilla tjej!

När jag kom hem så hade Rikard gjort pannkakor <3 Gullekille! Martin och Amanda var hos oss och hjälpte till att äta upp dom! Efter middagen åkte dom hem och vi la oss i soffan med varsitt glas vin! Tokmys eftersom Rikard snart åker till Thailand i två veckor! Därför är schäfrarna på semester nere i Strömsholm hos farmor Lotta så man kan verkligen säga att det känns lugnt och tomt i huset när "jättarna" är borta! Tänkte ju anmäla Rex till klubbmästerskapet i agility men blir ju inget nu när han är hos farmor..

Imorse ringde Jenniefer (kennel Canovill) och vi pratade hundar och hundköp. Hon är min "mentor" i hundvärlden i guess ;) Henne jag ringer när det strular eller om jag undrar nått! Trodde samtalet skulle ge lite klarhet i mitt nästa hundköp.. MEN, icke ;) Stället berättade hon om en vääääääldigt spännade kelpiekull... Alltså.. VÄLDIGT. För mig som är fast i IPOträsket.. Som tur var så är det ett bra tag kvar att tänka tänka tänka.. Spännade!

Snart ska man iväg på jobbet igen - Två cockrar ska klippas och en katt ska rakas! Sen blir det snabba puckar för att hinna med skjutsen till Härnösand för att möta upp Emelie! Ninja och Agnes ska också få köra SKYDD idag! Ninja ska få skälla av sig och springa i skärmarna och Agnes ska göra debut på skyddsplan! Känns roligt! Kommer sakna IPOt otroligt känner jag..
MEN, vad ska vi träna på lydnaden? Alla moment. Mmm, alla moment! Lång träning, tur vi kan varava  hundar!

Nej! Frukost sen jobbet, vi hörs ikväll!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar