Om oss i flocken

lördag 13 oktober 2012

Ladda om

Idag skulle jag och Agnes har gjort utställningsdebut, men eftersom pälsen inte alls var där den borde ha varit så valde vi att ställa in och leta reda på en ny utställning! Det var 6 tikar plus Agnes anmälda och det kändes inte rättvist mot hunden att ställa henne i "dåligt" skick i den konkurrensen! SÅ, vi miljötränade och laddade upp oss som fan! Blev sjukt taggad eftersom det kändes lagomt snopet att komma dit och sen ba nej, även om jag ABSOLUT kände de på mig! SÅ, när pälsen är på plats så är vi back in the game! Hon ser lovande ut helt klart (enligt dom som vet, hehe).

När vi kom hem däckade vi i soffan 3-4 timmar och det behövde vi (mest jag). Hundarna fick sen som dom ville då vi åkte till klubben för att promenera! Race race race och åter race! Ninja har blivit valp igen och de uppskattar Agnes! Åkte hem och gjorde fika och här sitter jag nu!
Det regnar ute och jag beeeer till högre makter (eller nått) att det INTE ska regna imorgon.. Det är inte lika kul att tävla i regn, så är det bara!

Har pratat lite med Rikard som landade i Thailand imorse. Han läser inte min blogg så jag kan ju säga det här. Det känns just nu sjukt jobbigt att inte ha honom nära.. Hormonerna i kroppen spelar mig ett spratt i form av humörsvängningar och ja.. Rikard är alltid den som får mig på "rätt spår". Man inser verkligen vad man har när man "är utan de". Som tur är så har jag inte förlorat honom utan om några veckor är han hemma igen. Men detta gör ju att man känner att det nog är viktigt att inte hela tiden vara upp i varann. Det är nyttigt att längta och sakna lite! Och just nu längtar och saknar jag som en galning! Som tur är så har jag två tävlingar att fokusera på och en hel del jobb!

SÅ hur summerar vi detta? Måste hitta en ny utställning åt Agnes (och en åt Ninja). Det är okej att slappa en hel dag i soffan bara för att. Det får inte regna imorgon. Jag saknar Rikard som en tok och det är nyttigt att sakna!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar