Om oss i flocken

tisdag 9 oktober 2012

Genrep

Idag blev det som sagt träning med Emelie och Zwierki idag, Louise och Baloo följde också med! Vi körde genom alla moment men körade två åt gången och varvade allihop! Så först körde man två moment, sen körde nästa ekipage två moment osv. Medans man väntade fick dom ligga lösa vid sidan! Grymt bra träning måste jag säga! Är faktiskt jättenöjd med Ninja idag! Hon hade mycket störning - Skyddsträning på planen nedanför, Rikard figgade på planen nedanför och beundraren Zwierki som sjöng lite tyst vid sidan av ;) Men tanke på de så är jag sjukt nöjd! Många fina rutskick, bra avslutning på vittringen, fina inkallningar, bra frittfölj osv! Vårt enda problem var fjärren där vi måste börja om lite och förändra muskelminnet och byta belöningsplacering! MEN hon gör de hon ska! 
Hon har fått sån GRYM energi sen Moggie flyttade! Moggie har haft ganska mycket "tryck" på de andra hundarna eftersom hon inte gillar när dom andra hundarna är tokiga och uppspelta! Och mest tryck har väll legat på Ninja.. SÅ, nu orkar hon huuur mycket som helst! Hennes uthållighet och glädje är helt annorlunda och hon är jättebarnslig ;) Hon busade som tusan med Zwerre och Baloo efter två timmars träning ;) Nu har vi kommit hem och jag väntar på Rikard! När han kommer blir det kvällsfika och sista myset innan han åker.. Känns lite jobbigt men jag är jätteglad att han får chansen att åka! Ingen förtjänar det mer än han <3 .. Även om två och en halv vecka känns lääääääänge.. Blir till att kramas tills han åker! .. Usch va fjantig jag är! ;) Aja, enjoy the movie!


/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar