Om oss i flocken

torsdag 4 oktober 2012

Upp upp upp igen!

Gårdagens något "deppiga" blogginlägg.. ja.. någon kanske läste det (eller hörde mina böner, haha)? Ringde mamma påväg till träningen och förutom ett skönt samtal så fick jag lite inside information (vad kan/vet inte en mamma alltså?). Nu håller vi tummarna att detta leder mig åt rätt håll! Pratade också om RUTAN och vi kom överrens om att köra in den på target, så 20 "targetskick" senare hade jag kanontempo ut och noll fokus eller fundering på EN specifik kon i rutan. MEN, ikväll ska jag möta upp Jenny och träna ännumer ruta så får se vad hon säger och tycker! Man måste bolla lite! :) Ska utvärdera metoderna senare ikväll! Fick även inbjudan till KMet i Agility på mailen, taggad till tusen! Ska bli ett roligt avslut på den säsongen! OCH fick just PMet till nästa helgs tävling, många tävlade (21st) så ska bli superkul att åka och kika, håller tummarna för fint väder!

Bara för att du är vackrast i världen.. 


Igår kollade jag på Masterchef USA.. Alltså det spelar fan ingen roll vad dom lagar så rinner drägglet! Allt ser så sjukt gott ut, tänk om man kunde laga god mat liksom - LYX! MEN.. Igår gjorde dom bland annat SUSHI.. Alltså.. Hade suchibaren i Sundsvall vart öppen så HADE jag åkt! Ärligt! Det är något med suchi alltså.. Det smakar inte som någonting annat.. Går inte att förklara.. Och jag gjorde som alla andra innan jag testat, sa att "Rå fisk!? Aldrig!" Men det är inte som när man tänker sig rå fisk.. Första gången vi skulle äta de var jag VRÅLhungrig.. När vi gick med vår lilla kasse från sushibaren så var jag tvungen att gå in på ICA för att köpa reservmiddag tyckte jag! Öppnade lådan i bilen och fyyy, det luktade rå fisk jag jag kände ba fan.. Ne-e! MEN höll mig samman och hungrig som jag var så gav jag de en chans. När vi kom hem sa jag att ".. Man kan inte äta sushi med gaffel.. eller?" Rikard tyckte att "ABSOLUT INTE", så Rikard coachade mig i pinnmontering och upplockning. Jag kunde inte få upp nått med pinnarna och blev så fruktansvärt frustrerad jag jag nästan började gråta (som sagt, jag var vrålhungrig, mucka inte med en vrålhungrig tjej). Tillslut fick jag upp en bit och.. På nå lustigt vis lyckades jag kasta in den i munnen, Rikard tyckte denna middag var otroligt underhållande! Tillslut fick jag in snitsen (typ) och med huvudet 1dm från tallriken fick jag i mig alla bitar! :))
Måste säga att jag inte var sååå imponerad första gången, visst det var gott men konstigt.. Andra gången var det jättegott.. Tredjegången var det JÄTTEGOTT.. Nu är jag fast! (Härligt, jag har skrivit ett långt stycke om min första sushimiddag, superintressant! Hahaha!) Så, eftergårdagens dräggel framför Masterchef så blir det idag just SUSHI till middag :)) Efter lydnadstränignen med Jenny i guess! Åh, längtar efter eftermiddag!

NU ska jag snart iväg till jobbet! En katt och en hund ska klippas! OCH jag hoppas få träffa Mimmi och hennes lilla kelpievalp (Cefeus)! Ska bli jätteskoj! Ha det gott!
/Tinan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar