Om oss i flocken

tisdag 17 april 2012

Storstäd, snö, tomtar och ilska!

Idag var en trimfri dag som fylldes med planering av olika slag, hoppas hinna med lite mer imorgon eftermiddag! Planerade läger och kurser, ska bland annat hålla ett smådjursläger för ungdomar mellan 7-12 år om våra djur i butiken (marsvin, kaniner, råttor, hamstrar, möss, ödlor, ormar, sköldpaddor, finkar, undulater, parakiter och så viiidre)! Ska bli jättekul, dom ska gå med mig i butiken och lära sig mer om dessa djur i fyra dagar! Skojs!

Fick även tid på bilverkstaden imorgon.. Magknip redan nu.. MEN, förr eller senare måste väll nått hända min pärla så de va väll på tiden.. eller nått!

Innan jag spurtade ner till Mekonomen så fick jag ett besked som gjorde att jag blev sådär arg att man är helt slut efteråt.. Arg som ett bi i ca 40 minuter innan tröttheten satte in och jag övergick till ett mer lulligt tillstånd (fortfarande arg meeen..). Erica som hamnade i samma tillstånd kom med förslaget att promenera efter jobbet så det spikade vi!

Klockan var typ 5 när detta inträffade och på någon jävla vänster lyckades jag hålla mig kvar på jobbet, städandes ända till 7 då Erica slutade. Trimmet blev storstädat och ommöblerat.

Nystädat trim och någon som ser ut som en köttbulle.

Skrivbordsdelen!
Efter jobbet så åkte jag och Erica ner på McDonalds för att kasta i oss ett mellanmål innan prommisen (ganska hungrig efter att inte ha ätit sen 13:00 och sen jobbat till 19:00, hehe. Efter att ha väntat på maten i en evighet och ätit den bar det av till klubben och skogen.. Slirigt det var upp för backen tyckte jag och Erica, det hade ju kommit lite snö så antog att bilen larvade sig.. MEN när vi klev ur märkte vi att det kommit 10cm (!?) vid klubbstugan.. AJA tänkte vi som hade lågskor och traskade runt sjön på en timme med lite stop och trix! Blöt och kall åkte jag sedan hem med nöjda hundar! Ska tillägga att klockan då var 21:00 och det var fortfarande ljust, UNDERBART.

"GEEEE OSS!"
JUST! Tomten kom idag också efter jag hade lugnat mig! Fick en säck full med världens lyxigaste hundgodis! Frystorkat kött från Provit! 9 påsar (5 med nötkött och 4 med kalkon) med kanon godis! Torrt och bra och hundarna blir som hypnotiserade (kanske bara mina som är van vid DOKO och hundmat som godis, haha)! Nu ska här spåras! Hundarna kan ju knappast få bättre belöning! Ni ser ju själv på bilden hur snäll man kan se ut om man ska få en bit torkat nötkött ;) Påsarna finns i alla fall i de flesta djurbutiker (eller de flesta kan iaf beställa dom) och innehåller ca 50g (låter som ingenting men eftersom det är frystorkat så väger det ingenting typ) och kostar ca 70kr/påsen, om någon vill testa!


 /Tinan

1 kommentar:

  1. Åh vilket fint trim du har! :-D

    Jaa! De där godiset blir dom som galna av! Men jag har aldrig sett det i sverige förut? :-o

    SvaraRadera