Om oss i flocken

måndag 16 april 2012

Bedlingtonterrier och utökning!

Idag stod det bedlingtonterrier x2 på schemat och så blev det, två grabbar kom på besök till trimmet! Har alltid trott att detta var en lite  mesig och försiktig ras (don't know why?), men dessa två virvelvindar var allt annat än mesiga och försikiga! Riktigt häftiga och trevliga! Superkul att lära känna en ny ras! Dom gick hem nybadade (några skalor vitare!) och nyklippta (min första rasklippning på en (två) bedlingtonterrier och Christell, min "lärare" var så nöjd med resultatet - och så också matte - alltså också jag såklart! Så kul att göra bra ifrån sig när man gör något nytt!

Åkte hem rätt tidigt och tog med prommis med flocken i skogen runt sjön! Så härligt med sol, snacka om att man får massa energi! Mer sol till Sundsvall tack! Nu har jag även laddat upp med ett par nya solbrillor - rosa ofc (tack bästa pappan), så nu är sommaren och värmen mer än välkommen!

Nu ska jag åka på näst sista träffen med damerna.. Min första helt egna (organiserade, riktiga) kurs är nämligen snart slut! *Sadface* Får göra det bästa av situationen och krama på dom massor och se till att dom lär sig ännu lite till om massa skojigt! Mina fina tanter..

Imorgon ska mina bil, förhoppningsvis, in på lagning! Skojigt.. inte. Däremot ska jag få lägga massa tid på kurserna som är inplanerade och lite annat skojigt så det ska bli kul :)

Funderar på att utöka vårt TEAM NorthCrew med fler unga tävlande i området.. Snart kommer två så då blir vi fyra i teamet + en till som jag inte frågat ännu :) Vi får se vad som händer! Mot tävlingssäsongen 2012 och vidare!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar