Om oss i flocken

tisdag 10 april 2012

När du vill våga.

Till mina två underbara vänner Matilda & Amanda. 
En liten fortsättning på gårdagens pepptalk. Ni är två underbara vänner och jag bryr mig verkligen om er! Ni har inte riktigt hittat rätt kanske och står på tröskeln till något stort. Hur ni än gör med era val så vet jag att det kommer bli kanoners! Ni är grymma. 
_______________________________________________________________

När jag inte vet vilket håll jag ska gå, men när jag kanske vet vad jag borde men också vart jag vill.. och när det inte är åt samma håll. När jag står vid ett för stort vägskäl och inte bara ska välja mellan spagetti och makaroner, utan någon som kan förändra mitt liv. När valet är avgörande för min framtid. När inte bara jag är inblandad. 

Vad gör jag då?

Ta med dig din bästa vän (helst fyrbent, eftersom den inte lägger någon som helst om ditt val eller varken är för eller emot). Man behöver tid att tänka, men tänka själv. Bara du vet var du vill, vad du vill, hur du vill! 

Så länge du vet var och vad du vill och det är något så när realistiskt så är det möjligt

Våga chansa.
Våga misslyckas.
Våga göra nått galet.
Våga vinna & våga lyckas.

Lev livet istället för att fundera på vad du borde ha gjort och vad du borde göra.
Och framför allt lev livet istället för att fundera över vad ANDRA tycker att du borde.

Älskar er mina stjärnor!
/Er Tinan

2 kommentarer:

  1. WounderbaraTinan!
    Finns så mycket känslor inblandat att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!!! blir galen... (på mig själv)

    Love to you stjärnan! <3

    SvaraRadera