Om oss i flocken

torsdag 12 april 2012

Spårprinsessa!

Idag var en knasig dag.. Klev upp 9 och dammsög lite.. Åt frukost.. Och masade mig sedan iväg på lånprommis i solen med hundarna. Vid 12 åkte jag på jobbet och åt lunch i två timmar med kollegorna och Eukanuba-Mats! Jag gjorde allt för att slippa göra det jag borde och lyckades göra det fram till 4 då min trimmkund kom! Kunden var sen och jag började få panik över att ha sölat bort hela dagen! Så jag bestämde att påvägen hem skulle det bli spår och pinnstigar för brudarna och sen städ av hus för mig!
Trimmade fort som attan och brummade hem efter att lilla vovven blivit hämtad! Moggie som blivit en slarver med apporterna fick två pinnstigar! Gick rätt så bra men mer träning på det! Hon vill hellre spåra än lägga massa tid på att läääägga sig, vääääänta på mig, blaa bllaaa blllaaaa.. ;)


Ninja fick detta stiliga spår (jag är sååå grym på paint).

By: Tina The-skilled-at-paint Sporrong

Första sträckan var 100m, och det blåa prickarna ska föreställa apporter! ;) Första sträckan gick skitbra, hon pinade på bra och jag gick med henne i mellan 5-7meter fram i linan. Vid apporten blev hon lite tveksam av någon anledning men la sig. Jag kör ju med mina spårdosor och just idag tror jag att det var tur att jag inte sprungit iväg i träningen som jag brukar! (Detta var det längsta spåret hon någonsin gått och svåraste så apporterna var bara superbra bekräftelser för hennes del). Andra sträckan 100m och jag var lite osäker, kändes som jag gått mycket mer åt vänster än jag hade meeen Ninja lyssnade inte på min tvekan och hittade såklart rätt! Tredje sträckan var lång (drygt 100m) och utan "bekräftelse"/apporter men hon klarade det fin fint. Det gula sträcket ni ser på min fina målning är ett dike, så blev hopp överdiket och upp på en väg. Spårade kanon på vägen (40m) och la sig PERFEKT vid apporten, snabbt och rakt, ingen tvekan. Vid den här apporten kände ajg för första gången hur hon verkligen ville vidare, typ amen vafan, öppna dosan så jag får godisarna och KAN GÅ VIDARE! Brum brum iväg och över diket igen. Apporten kom 10 meter efter diket och smack så la hon sig. Vidare iväg och vid sista apporten så blev hon nog lite stolt över sig själv för då tog hon malligt upp pinnen och sträckte på hela halsen ;) Gulle! (Hela sista sträckan var ca 50m)
Är KANONNÖJD med dagens spår, verkligen! Gick fint, hon var säker och la till och med tyngd i slen ordentligt när hon hittat rätt i spårkärnan och ville vidare - U.N.D.E.R.B.A.R.T... Ja, vad mer ska jag säga.. Jag är helt enkelt bara skitnöjd. Ska bara analysera den första apportens förvirring sen är jag helt nöjd!

Jag ska tillägga att Ninja invigde sin rosa fina Hurtta-sele idag och den funkade KANON!
(Såklart därför spåret gick så bra, det sitter i det rosa.. hihi)

Insåg ju att vi hade en till hund i bilen som också ville göra nått.. (Rex). Så vi brummade till en ny mark körde uppletande! Svarten och bruningen flög över fälten. Ninja målmedveten och styrbar med raka fina skick. Rex med förvirrat, rörigt sök. Han flög kors och tvärs över fältet utan mål och mening kändes set som ;) MEN även han hittade några föremål och i alla fall försökte att vara tyst medans Ninja var i rutan. (Kör dom om vartannat för att få ut max av koncentration och fokus). Moggan som inte alls förstått det där med uppletande fick nöja sig med att rejsa runt på fältet efteråt och busa med de andra! (Var inte på humör för uppletande skola).

Nu är vi hemma allihop och jag hittade nå ostringar med chilli som var för j*vla starka så nu brinner det i hela munnen! Ska försöka fixa en riktig middag och blir det storsanering av huset innan kille kommer hem från fotbollsmatch! :) Blev ändå rätt nöjd med dagen!

Ska stå i Eukanubas monter på utställningen i helgen (Nordichallen i Sundsvall), någon som ska dit? Kom och hälsa på mig och mina rosa polare isf! Ha de gott!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar