Om oss i flocken

torsdag 19 april 2012

Så sant som det är sagt!

Blev så himla glad (och lite arg också) när jag läste en speciell blogg idag! Hanna skrev ett inlägg om avundsjuka och missunnsamhet! Alla borde läsa det och dra sitt strå till stacken av ett roligare hundtränande - Blogginlägget hittar ni här --> KENNEL BLÅGUL - Den svenska sjukan.

Känner igen det här så otroligt väl.. Och det är bara så jävla trisst! Vet också flera hundvärldar/hundsporter där dessa ful tendenser kretsar.. Det enda stället där jag känner mig fri från sådant är i den sökgrupp jag ibland tränar och i ett gäng tjejer jag tränar med ibland. Och jag tror att detta handlar om osäkerhet och avundsjuka.. Många har svårt att tro på sig själv och se det bra i de man själv gör och istället för att ta tag i sig själv, så kastar man skit på andra för att känna sig mindre dålig.. Eller så är man rent ut sagt avundsjuk och istället för att vara glad för någon skull så blir man svartsjuk och irriterad - och det är det som kommer ut i skitsnack och fula blickar.

Jag var verkligen en sådan person som sög åt mig av alla elaka blickar, skitsnack och annat trams andra kastade på mig och min hund.. men ju äldre jag blev har jag lärt mig att låta det rinna av.. Men det är klart att det gör ont lite ändå. Jag älskar att se andra utvecklas, framförallt om man kanske hjälp till med något problem eller dilemma, men även om man bara ser stor framgång! Det är sånt som ger MIG inspiration i min träning! Se andras enorma tålamod - ger mig mer. Att se andras målmedvetenhet - ger mig mer osv. Kan jag dela med mig något som någon annan blir peppad av så är det självklart man gör de!

När jag skulle starta företag var dom flesta negativa och tyckte jag var naiv. I de läget så valde jag att ta kritiken, tänka igenom den och ta åt mig av det jag ansåg var viktigt och de andra kastade jag i soptunnan. Däremot sög jag upp ALL positivitet och uppmuntran jag fick. Jag ville verkligen genomföra detta och jag visste att resan skulle bli mycket tyngre med några kilo negativinställning på ryggen. En ung tjej kan visst! En ung oerfaren tjej kan visst! Och man måste få tro på sig själv, det är en mänskligrättighet ta mig fan. Ingen pessimist i världen ska få trycka mig till botten för att han själv satt sig på för höga hästa eller inte vågar kasta sina tärningar.

Ta vara på dina träningskompisar och din egen värdighet. Om man tycker att någon är dum i huvudet, så får man det. Men håll de för dig själv.. Snackar en skit, blir andra oroliga och fler snackar skit. Det är det som gör tjejiga tonår ett helvette. En snackar skit och då tänker "man", "undra vad hon säger om mig när inte jag är där" också är dominospelet igång tills alla snackar skit om alla och inget vet var den andra står. Jag tror inte det finns många som ALDRIG snackar skit eller sagt något lite dumt om någon annan.. Men alla kan dra sitt strå till stacken. So, do it! Om du inte redan drar för fullt!

Inlägget gjorde mig som sagt både arg och glad.. Arg för att folk beter sig som skit och glad för att vi kan göra tillvaron bättre :) och för att mycket handlar om att peppa varann och bli lite trevligare - Låter väll jäkligt peppande? eller? Jag ser i alla fall framåt mot att dra massa stårn och förhoppningsvis få hjälp så stacken av positiv inställning blir GIGANTISK :)
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar