Om oss i flocken

måndag 2 april 2012

Inte som jag tänkt mig..

Rullade in till jobbet runt kvart i 9 som vanligt, åt frulle och väntade in första kunden som skulle anlända 9:00. Klockan han bli både 5 och 10 över innan jag fick ett samtal om att matte blivit supersjuk och inte kunde komma, okej, tänkte jag och hittade snabbt något nytt att fördriva tiden med! Satt första timmen med pappersarbete. Åkte senare till banken och svängde förbi tryckeriet! Kom hem med "misslyckat" besök hos banken och utan tryckeri som kunde trycka på våra kläder.. Humöret hade sjunkit men, eftersom jag stressat som en dåre för att hinna tillbaka till nästa kund som skulle komma vid 13 så var jag iaf nöjd emd att vara tillbaka i tid. Väntade och väntade.. Men ingen kund kom. Lagomt glad man blir när folk bokar upp tider som andra verkligen skulle vilja ha och sen bara skiter man i att dyka upp utan någon som helst ursäkt eller upplysning. *SUCK*
Ahapp, tänkte jag och fortsatte med lite annat viktigt.. Luften gick helt ur mig och all energi tog helt slut.. Less, besviken och irriterad satte ajg mig i massagestolen i personalrummet och tyckte synd om mig själv. Fick lite bra nyheter efter två samtal med Naturkompaniet och ett tryckeri i stan dock så lite åt rätt håll gick det! Senare kom Lena och berättade om spännande event som butiken skulle ha och då blev det ännu mer spännande, så blev kursplanering sista timmen innan sista kunden skulle dyka upp! DEN kunden kom faktiskt, med världens sötaste lilla tuss som fick vårfrissa! Supernöjd åkte husse och hund hem och så även jag och flickorna! Blev lite race på åkern för flocken som tycker att det är suuupertråkigt med måndagar ;)

Det rosa till TEAM NorthCrew
(västen har jag redan men resten blir nytt)




 Det svarta till TEAM NorthCrew
(västen och regnstället är hemma, men Rex och Ninja ska få varsitt regntäcke)



När vi kom hem fick jag veta ännu mer skojsigt! Min Hurttaorder är skickad och kommer om 1-2 veckor, dunder kul! DESSUTOM så har en av min och Rikards bästa vän och träningskompis kommit med på Väktarutbildning i Sundsvall och ska jobba här om han klarar prov och utbildning! SÅ otroligt kul och motiverande! Han har ju dessutom en flickvän som även hon är bästa vän och träningskompis med mig och Rikard så även hon kommer upp såklart! Så himla skoj, så nu blir flocken 4 hundar större ;) Stort grattis till Martin & Amanda!

Blir förmodligen en powernap nu innan vi åker för att kursa i Söråker med damerna! Snart slut på 40+kursen.. Känns jättetråkigt.. Verkligen.. Kommer sakna mina panter tanter :)

Nej, nu måste jag skicka några viktiga mail innan det blir natti natti ett tag innan inomhushall och kontaktfältsteori! Ha de gott!

/tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar