Om oss i flocken

tisdag 10 april 2012

Inga sockerflickor!

Den här dagen har varit oförskämt bra faktiskt.. förutom att regnet piskade oss preciiis när vi skulle spåra ;) Började med att klia upp en timme tidigare än vanligt (alltså 06:30) för att laga mat och maila lite viktiga mail! Pigg som en lärka vaknade jag och upp flög och och gjorde våfflor (!?) till min nyss hemkomna pojkvän. Rikard hade jobbat hela natten och orkade inte göra mat, han blev måttligt glad är fyra våfflor trillade ner framför näsan på honom!
Efter det bar det av till jobbet! Första kunden ringde 15 minuter efter hon skulle vart där och sa att hon vart lite sen (jasså?!), så vi kom överens som att träffas 10 istället, hann med de enda och andra medans jag väntade! Senare kom hon och jag fick sällskap under halva klippningen av den mycket trevliga matten! Men bada fick jag göra själv så hon skulle få någon överraskning! När hon sedan kom för att hämta hunden (som för övrigt var en cavalier som jag klippt ner totalt) så blev hon överlycklig! Helt och hållet överlycklig! Hon hade dessutom köpt med sig blommor och choklad till mig. Gulle hon!
Efter det blev det lunch och bad av en tax som jag trimmade förra veckan!
Klockan var som ni förstår inte alls mycket när jag var klar så packade in brudarna i bilen, laddade spårdosorna med gotta och åkte och la spår! Natuuurligtvis så började det ju pissregna och slåsa som fan när man ska ut! Fingrarna höll på att trilla av efter att pillande med godis i dessa IPOspår och annat jox! MEN vad gör det när brudarna sen spårar som små lokomotiv? NADA! Blåste mindre storm på fälten och regnade därtill med ja.. Brukhundar är vad dom är! Inga sockerflickor här inte!

När vi kom hem slappade vi lite i soffan med Rikard som just vaknat! Senare lagade jag middag, städade, tvättade och bakade kladdkakemuffins. Husmor?  Nu ska vi se på Top Model-final och läsa hundiga bloggar! Vi höres!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar