Om oss i flocken

torsdag 29 mars 2012

Livskvalité

Pink and Perfect!

Backträning någon?

Resseman döck i en vattentunna, smart!

Wonderful..

Mina stjärnor på guldåkern!

Ressen & Niffan

Har haft två underbara dagar med långa härliga promenader/upptäcktsfärder med hundarna! Har utforskat området bakom vårt som under hela tiden vi bott här varit igen snöat eller uppmärksammat ;) Hittat masssor av spårmark och härliga promenadvägar! Inget slår våra norrländska skogar och slätter! Helt underbart att bara gå och gå.. Idag.. Däremot.. Så blev jag lite besviken när jag var påväg tillbaka och bara gått i 40 minuter.. Så jag vände och tog ut svängarna som attan och hittade på egna vägar i skog och sly.. Dum idé. Behöver nog någon vettig människa som kan hejda mig när optimismen tar nya höjder! Överlevde i alla fall med alla tre hundarna hela och fina! :) Det viktigaste! Hittade dessutom en dumpplats för diverse rester av styckade älgar.. MUMS sa Moggie och Rex! YYYUUUH, sa Ninja som tyckte detta var grymt äckligt! Sprang snabbt förbi eftersom att schäfer 1 och 2 trodde att detta var dagens frukost, ICKE! Fräscht liksom? Vafan, visst var mitt ute i ingenstans nästan men kan man inte bara slänga klövar, ben och annan skit i en soptunna eller nått? USCHA. Blev iaf dryga 5 km i upp och ner, hit och dit, krypa i buskar och hoppa över myrar osv stil! (Tog lika lång tid som att gå en mil så ni kan ju tänka er..) Men som sagt, de viktigaste, hundarna var suuupernöjda!

Det trista med dagen var väll att min trimkund ringde och berättade att dom hade fått avliva hunden på morgonen så dom kom inte.. Uscha.. Kramar mina hundar lite extra och känner att man måste ta vara på den tid man har. Verkligen. Man vet aldrig när det ta slut, för för fan, ut och HA KUL! Njut osv.

Har varit på positiva möten och bokat in en hel del kunder inför nästa vecka! Och i helgen blir det pälsvårdsevent på Arken, skojsigt! Herregud, veckorna bara SPRINGER iväg! Måste försöka sakta ner lite, om man kan de? ;)

Nej, sitter just nu och storbölar till Biggest Loser-finalen och herregud vad jag ser upp till dessa fantastiska personer och deras prestationer.. Helt underbart vad häftigt!Har på senare åt blivit världens grin-Olle och grinar åt allt möjligt - Biggest Loser, Extrem Home Makeover, Sofias Änglar, Gainomax reklamen med apan, Chefen undercover, Den helige miljonären osv.. Ingen hårding här inte! ;) Men blir så himla lycklig och glad för deras skulle och då lever tårkanalerna ett eget liv! Men jag tror man mår bra av att bli lite sådär fjantig ibland :D Blir ju också jäkligt arg på korkade offer i CSI, Criminal Minds, Beck- och Wallander-filmer, Big Brother, Djungels Drottning osv :) Man kan säga att jag verkligen lever ut mina känslor x'D Stäckars Rikard som får stå ut med dessa känslosamma sväningar!

Nej nu blir det natti natti för mig och hundarna som har en minst sagt fullspäckad dag framför oss imorgon! Go natt!

/tinan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar