Om oss i flocken

torsdag 22 mars 2012

Frustrerad..

Humöret har dom senaste två dagarna inte alls varit på topp.. Har varit sjuk igen/ mer sjuk, vilket håller på att göra mig gaaalen. Jag är inte den typen som sitter still och jag blir tokig på att känna mig trött och sliten ta me f*n hela tiden.. *Djup suck* Igår var jag hemma från jobbet och idag så pallrade jag mig dit och klippte tre hundar, detta med tunga ögonlock. Efter jobbet så blev det skogsprommis med flocken och måste säga att det i alla fall känns otroligt skönt att våren är på G!

Känner mig förvirrad i mitt val av jobb, prioritering och framtida mål. Får höra av människor med egna företag (och folk som aldrig haft eget företag för den delen) att om man startar eget så måste man jobba hela tiden, jätte mycket och tillfredsställa alla behov som finns hos kunden i stort sätt. Men jag gör inte så.. Jag vet inte om jag är ute och cyklar eller på helt fel spår men jag började med att sätta två dagar i veckan som jag är helt ledig (lördag och söndag). OCH bestämma att jag alltså inte trimmar på dom dagarna. Jag vill inte bränna ut mig innan jag fyllt 30 och om de så betyder att jag kommer tjäna lite mindre så är det helt okej för mig. Jag jobbar så mycket jag kan dom andra 5 dagarna i veckan. Sen vill jag inte skaffa en förväntan hos kunden som jag sen plockar bort när det går bra? Nu förvänta sig ingen att jag inte trimmar på helgen och alltså klagar ingen, undrar ingen eller nått annat. Vilket jag lovar dom skulle göra den dagen jag väljer att sluta trimma helgen som jag gjorde hela mitt fösta år. Det är min teori.. Och jag hoppas att jag kommer överleva och må bra fast jag tänker på min insida.
Men kan inte komma ifrån att det känns jobbigt att få sån kritik från äldre personer..

Ta hand om dig. För det finns bara en DU.

Sen måste jag bara påpeka hur förvirrad jag blir mitt i allt detta.. Får varje vecka kommentarer om hur mycket jag gör, hur mycket jag fixar, far och står i. Många "blir trötta bara av att läsa om" det jag gör.. Och själv sitter jag på arslet och känner att .. ?????? .. What? Känner att jag är kanske inte lat med herregud, det finns alltid nått som jag inte har gjort, borde ha gjort osv. Ser inte alls mig själv som en så allert och framåt person som många verka tycka. Blir inte klok på detta.. Och det gör mig extremt förvirrad, jag som försöker tagga ner?

Idag har jag badat och klippt tre små hundar.. Badade alla noga och väl, klippte ner allihop så dom vart tovfria och vårbusiga och prydde alla ed fina rosetter i olika färger! Mycket nöjda mattar och hussar och ännu lyckligare hundar! Kul att se glädjen av att ha gjort någons "bebis" vårfin!  Många glada miner! Känner dock att jag gärna skulle ha velat renovera mig själv.. Hmm.. Tips på saker man kan göra för att unna sig själv något lite speciellt?

Nu blir det till att laga middag för nu kommer Rikardo hem! Stay safe hörni!

/Tinan

10 kommentarer:

  1. Men kan det inte vara så att du mest visar den "alerta" sidan av dig? Alltså att det är den delen av dig som man som läsare eller facebookvän kan följa mest? :-)
    Tycker att det låter helt vettigt att vara ledig lördag och söndag. DU har ju jättebra argument! Förresten är (var) jag ju själv egen företagare, och har tackat nej till uppdrag om det inte passat mig. Jag tänker inte jobba mot min vilja eller hälsa :-)

    Du KAN!!! Och du vet bäst om det som gäller dig, right?

    Stor peppkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måsten bara göra sitt bästa och jag är klokare än så :) Puss på dig stjärnan!

      Radera
  2. Bra att du tänker dig för och inte sliter ut dig i förtid. Du ska ju hålla bra många år. Tror som Petra att det kan vara så att vi som läser bloggen m.m. mest ser den energiska sidan av dig.

    Många som är förvirrade och frustrerade över jobb, framtid och annat, ingen tröst förstås men förstår dig tror jag.

    SvaraRadera
  3. Du tänker helt rätt Tina!
    Unna dig en tid hos frisören och kanske en massage/ ansiktsbehandling? Det gör susen med själen att få bli lite ompysslad och man känner sig som ny efteråt.

    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske sånt vi ska pyssla med när du kommer i påsk ;) <3

      Radera
  4. Ta dig tid och tänk på vad du själv tycker är viktigt det är det enda som betyder något.Du är en toppentjej tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Du behöver en coach Tina...nån som kan sätta ditt engagemang i ett perspektiv, få dig att se dig själv i ett helikopterperspektiv. Vad har du gjort, vad vill du göra och vad kan en framtid bära med sig. Du har alla svaren själv men kanske behöver någon som kan lyssna på din "svada", plocka ner den och kanske ge dig en en vägledning. Jag hjälper dig gärna...//"fabbe"

    SvaraRadera