Om oss i flocken

söndag 11 mars 2012

Schäfrar är inte att lite på ;)

Vilken dag.. eller vilken veck och MÅNAD. Tiden bara flyger iväg och jag hinner inte alls med känns de som. Jag bara springer efter så fort jag kan och försöker hinna ikapp. Springer springer och springer! Har i alla fall kommit fram till ett och annat.


Veckans HAVE TO DO:
  • Boka in valpkurs, aktiveringskurs och en kurs till! 
  • Spika datum för canicrosshelgen och föreläsare.
  • Boka in ett till dragläger i september/oktober.
  • Boka in en liten företagskurs för mig själv.
  • Ta mig i kragen och boka in lite tävlingar (!).
  • Kolla på läger för mig och bruden brun. (Vi måste unna oss något skoj faktiskt!)
 Kom för ett tag sen in i värmen igen efter en pulkatur med brudarna B. Tog pulka, linor och selar och for till klubben. Brukar åka till skogen och vända.. men idag kom jag på den underbara idén att fortsätta in i skogen and go off-pist. spåren var svårsprungna för hundarna men det gick okej. De tråkiga var bara att i skogen var det kolsvart typ och ja.. man såg inte stubbar och stenar för ens det var för sent att svänga. Huppigupptäcksfärd.  Sen blir man ju lite imponerad.. Schäfertjejen försöker hela tiden slippa undan när det bli lite jobbigt medan kelpien kämpar och drar.. Ninja vill ha riktigt dragsällskap! Moggan får vänta tills skidorna åker på, då går hon bättre. Ninja i alla väder  <3
När jag kom ut ur skogen var det.. svart överallt ;) Så det blev till att åka ut för helvettesbacken (isgata utför 400m ner till klubbstugan) i mörker.. Herregud. Som sagt jag såg nada men de gjorde ju som tur va hundarna! Väl framme vid bilarna så blev det energidryck för vovvar och andas för matte. Vi hoppade sedan nöjda in i bilen allihop och nu blir det middag! Ha de gott allihop!

Bild tagen upp mot backen jag åkte ner för direkt efter vi kommit i mål.
Bra sikt? ;)


/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar