Om oss i flocken

onsdag 28 mars 2012

En dag i lyckans tecken!

Började dagen med att dundra till jobbet utan frukost i magen så fick bara lov att leta reda på nått att äta när jag kom dit! Man kan inte jobba med tom mage ;) Väntade in min kund som skulel vara en russell som skulle bli trimmad! När kunden kommer inser jag att det ju är DORIS :D En jättesöt liten tjej som älskar att vara på jobbet! Hon springer ner till kloklippningsrummet/trimrummet, och sen springer hon upp till kassan och studsar tills hon får en karamell och får hon inte det så ylar hon ;) Charmtroll! Dessutom är hon broken så trimningen tog 40 minuter ;) Efter att hon var hemlevererad så tog jag bilen och brummade hem för promenad! Bestämde mig för att utforska området bakom huset! Blev en ordentlig promenad med upp och ner hit och dit på en timme! Hittade fin fina marker! Innan prommisen hämtade jag ut mina skor och dom har ajg haft på mig sen dess så dom är räääätt så leriga nu ;) MEN vad gör det? Dom är ju ROSA!
Brummade sedan tillbaka till jobbet för lunch med mamma och Lena och sen bad av en annan stammis ;) En svart skimmel breton tik, suuuperfin! Hon blev vårbadad och putsad! Efter det blev det promenad igen, denna gång med mamma, Berit, Lena, Pitu, Mogg och Ninja! Trevligt som tusan!
När dom hade åkt hem så tog jag bruningen och gick ut på plan och körde lite agility.. MEN det var ingen agilitydag så körde lite lydnad istället ;) Meeen efter ett tag insåg jag att.. Njaaa, var inte lydandsdag heller :D Men blev lite bra träning ändå! Moggan ylade i bilen i protest dock så hon fick sig en vända i också ;) Strul knul och virrpannan nummer 1. Nästa pass blir ett mer planerat sådant!

Här är en liten film & vi hade i alla fall tur med vädret!

Hon hade under dagens pass rätt dåligt fokus och enrgi! Men ville ändå köra på! Blev ju ett rätt kort pass men ja! Vad ska man säga, vi gör det vi ska idag men inget mer :) Men såna dagar kommer också! Jag hoppas ni ser hur vårigt det börjar bli i Norrland också ;) Solen sken så där på eftermiddagen och bara en snödriva kvar, haha! Wonderful!

När jag kom hem storstädade jag bilen! Mycket skit får plats i en Berlingo! Nu är den i alla fall skrubbad från topp till tå (på insidan). Tjejerna fick även fällen utbytt mot ett stort täcke där bak så två dom kommer ligga som två prinsessor från och till träning ;) Fick lite ordning på alla uppletande föremål och spårapporter som låg utspridda i hela bilen, kanoners! När bilen var ren och hundarna ordentligt vädrade för dagen blev det duschen och soffan! Och nu har Rikard kommit hem med mat (pizza) så nu ska vi mumsa! Ha de gott! 

/tinan

2 kommentarer:

  1. Om det var en dålig dag i lydnad hur ser då en bra dig ut :-) visst lite småmissar här och där men hon jobbar grymt bra, fokuserat och entusiastiskt :-) tror mer på att du kanske inte var i rätt mode ;-) kan själv ha sådana pass som inte känns 100 men imponerar ändå på träningsgruppen. så var inte så hård mot dig själv för det såg kanonfint ut!!!!

    En iakttagelse bara. Tempot i fritt följ och läggandet var väldigt högt då blir det inte helt lätt för ninja att förutspå dina svängar kommandon etc...det behöver inte gå i 100 knyck , tillåtet med tempoväxl i fria följet ;-)

    jobba på, ni kan inte vara allt för långt bort från en start ;-)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för feedbacken, glad jag blir! Ninja gör det hon ska men en så kallad dålig dag innebär öron bakåt och blicken mycket fram :P men kan ha varit jag, mycket möjligt! Vi ska vittringsapportera ;) sen jäklar ska vi tävla :D
      Kram på dig!

      Radera