Om oss i flocken

söndag 4 mars 2012

Planering & Hundköp

Sitter på jobbet och njuter med mina flickor! Jag planerar 2012s kursår och damerna äter på varsitt märgben, wonderful! Senare blir det promenad i solen på obestämd plats ;)

Kursplanering är skojigt men man önskar lite att man kunde klona sig själv för att hinna med allt och det är verkligen supersvårt att kombinera allt detta och komma ihåg att man FAKTISKT har ett eget liv också ;) OCH egna hundar! Blir till att klura riktigt ordentligt!

Om man tänker mer rikstäckande kurser så blev det ju liksom inte alls som jag hade hoppats så blir att ta nya tag och ringa några samtal när veckan kommer igång.. I'm a fighting sprit så vi kör på ;)

Har dessutom insett att ett hundköp av modell vallare kanske inte är vad som passar bäst? Hmm.. Mitt hundar 2012 lyder nämligen som följer (tävlingmässigt):
Ninja - Lydnad kl.3, rapport och spår (vi ska bli uppflyttad till lägre i någon av dom och träna båda), agilitydebut och dragdebut (barmark, canicross).
Moggie - IPO1, spår (uppf. lägre.. eller högre)
Berit - Freestyledebut
Cajsa - Dragdebut i bruksklass linkörning (om det finns snö, men vi ska träna hela året)
Man har kanske inte tid med så himla många valpar då? En blir det no matter what men troligen blir det något helt annat än en vallare, med helt andra mål.
Men en till ordentlig sporthund vet jag just nu inte riktigt när jag ska skaffa.. och vad det nu blir! Har fått ny spännande info om en parning som jag nästan bara inte kan låta bli att ta ifrån då det varit en dröm sen barnsben (och sen jag fick min första rasbok av mamma).. Och en hund av detta kaliber och ras hittar man sällan så ja.. Det tål att tänkas på! Superuppfödare vilketsom så får ta ett snack med den damen!

Nej back to work! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar