Om oss i flocken

lördag 24 mars 2012

Doktorn & Jackorna

Igår var jag som sagt på vårdcentralen på besök ang. min förkylning som hållt i sig över två månader...! Och vad fick man veta, JO att antingen så är det bara att vänta och vänta ut viruset ELLER så är jag gravid.. !? Och eftersom vi bara kunde kolla de ena sååå var det ju bara att kolla om det växte någon i mig. Vilket det som tur var INTE gjorde ;) Det trodde jag inte heller eftersom inget annat tytt på detta men när en läkare säger åt en att kolla upp de så gör man det! Tro mig.
Fick dock veta att jag och min knasiga kropp i alla fall mår jättebra, alla blodvärden var KANON! (Har extremt hög ämnesomsättning så blir jättedålig om jag äter dåligt/fel mat/missar ett mål mat).Hon sa till och med att dom var OVANLIGT bra! Bättre än normalkvinnan! Känns otroligt bra att veta att kroppen mår bra i övrigt iaf! Men som sagt, det är bara och vänta.. men ska jag vara ärlig så känner jag mig redan friskare.

Idag var jag på trimmet och badade och fönade Rex! Kanonfin blev han :) Sen åkte vi vidare för att kolla på sponsorkläder som vi fått i uppdrag att göra. Åkte till en storbutik som säljer friluftskläder och fick världens sämsta bemötande. Sur och grinig och gnällde på att vi var petiga? Men rätta mig om jag har fel? Om ajg ska köpa kläder för hundträning, som ska gå att trycka på, som är funktionsdugliga för vårt syfte osv som DESSUTOM kostar flera tusen kronor, är det konstigt att man är noga?! Dessutom så fanns inte byxorna vi skulle prova i min stl så frågade om det överhuvudtaget fanns XS, "Neh!" fick jag som svar.. "Nehepp.." sa vi och gick ut. Kollade direkt upp det på nätet och JO, DOM FANNS VISST I XS! Idiot? Så less så vi gick ändå.. Gick till en annan butik och hoppas kunna lösa de bättre där.

Nu är vi allihop hemma igen och Patrik (Rikards pappa) och Anna håller på att laga mat! Faijtas eller vad det nu heter blir det iaf till middag ;) MUMS! Vi hörs hörni!

(Och med tanke på gårdagens inlägg hoppas jag på en tjejhelg med mys och "ta-hand-om-sig-själv-helg" med fina brudar i typ... Påsk ;) Någon som känner sig träffad?

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar