Om oss i flocken

lördag 3 mars 2012

Strålande sol & nya planer..

Åkte upp till södra med draggänget i morse. På grund av att min förkylning hittat tillbaka till min kropp så fick jag handla och fota! (VILL BARA BERÄTTA HUR GALET J*VLA LESS JAG ÄR PÅ ATT VARA FÖRKYLD OCH SEG I KROPPEN!!!). Solen var riktigt varm och skön och det var verkligen en kanon dag! Nypistade spår så det var inte ens halt i spåren! Helt underbart!


Hade ett samtal med kära mor igår angående hundplanerna.. Fick ny fräsch information och mer kött på benen.. Nu blir det till att söka mer info och kanske ända planerna lite.. Mmm.. Kanske inte ens blir en kelpie nummer 2 ;) Haha, som sagt allt kan hända och vi får se vilken väg jag ska gå! Har ju faktiskt en hund som blir 3 i juni, inte speciellt gammalt de inte? SÅ jag har i alla fall bestämt mig för att satsa mer på fröken brun i år och vi har en ny mållista för 2012 that goes like this:

  •  Satsa på bruksets två snabba grenar (uppflyttad lägre)!- SÖK och RAPPORT
  • Minst ett förstapris i LK3
  • En barmarkstävling i linkörning 
  • Agilitydebut
SÅ, nu ska vi hitta träningskompisar och vittringsapporter och damma av rutan! Till veckan blir det SBK tävling och anmäla sig! Moggan ska också anmälas till debuter av olika slag ;) 2012 blir ett grymt år! Någon ska på någon speciellt rolig tävling som man måste anmäla sig till? Kul att tävla på nya klubbar :)


Nu blir det ett glas rosa och koppla av med hela familjen Sporrong/Näslund!

Här kommer lite bilder!

Innan start!


Alltid i rosa!


Nypistade spår, helt underbart! Och fördelen med att bo i en norrländsk hund- och skidstad!

Mamma och Berit startar!

Fort gåre för malle-buset!


Dunderschäfrarna!

Moggie, Rex & Rikard

Ligger fint medans matte fotar!

Södraberget i Sundsvall! Tusen spårmöjligheter och alltid fina nypistade spår - Dragparadiset ;)

Ninja var barnvakt och Ronja var hundvakt!



Sååå nära!

Rikards längsta lopp någonsin (och Moggies)!

Trötta hundar, långa tungor!


Rex

Ninja fick köra spann med mamma och Berit!

/ Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar