Om oss i flocken

söndag 18 mars 2012

Efter ett uppehåll

Är helt chockad över att veckan gått så otroligt fort.. Tiden han sprungit iväg! Har haft mycket kunder på trimmet, lite möten och besked har trillat in, hundarna har fått mycket tid hela veckan men det har varit lite stressigt. Så fort jag kan så ska jag verkligen avsätta tid för mig själv. Bara jag. Inga hundar, bara jag. För att få andas lite annan viktig luft ibland. Blir nog ett gymkort eller liknande som får ställa upp som timeout i vardagen.
Och när vi ändå är inne på det spåret så ska jag ge er mitt bästa tips på att bli fit for 2012!

Tinas tips för att blir fit for fight för beachen 2012:
Ett enkelt tips - Sela hundarna och knäpp på skidor och stavar! Är i sjukt bra form och nu är snart sommaren här, ingen ångest, jag bara njuter ;) Magen är fin, låren fasta och rumpan har aldrig vart snyggare, haha! (Hoppas nu bara att man kommer hinna lägga några timmar på stranden i sommar, haha). Som sagt, skidåkningen ger en en snygg kropp och man är fit när snön försvinner, bara att hålla uppe träningen lite fram tills semestern + att hundarna lika så är i kanonform och konditionsmässigt superredo för träning i alla dess former. Lätt som en plätt!

Har varit sjuk hela veckan och den energi jag har haft har jag lagt på jobbet i form att klipning och trim av hundar.. Har inte funnit mycket kvar till något annat.. Martin har varit på besök och nu håller vi tummar och tår för goda besked så Team Brügge/Söderlund kommer upp till Sundsvall! Kommer bli en kanonträningsgrupp med mina favoriter!

Grusplanen på klubben är helt tinad så har blivit lite träning där under veckan! Känns helt otroligt bra att mycket finns kvar i det lilla kelpiehuvudet fast vi under en längre tid tränar väldigt lite de senaste månaderna. Kanonfina rutskick, härlig attityd i linförighet och fin fart i inkallningar osv. Har startat upp vittringsapporteringen men återkommer när vi fått lite mer klarhet ;)
Blir grymt träningssugen när Planerna börjar komma fram och sökskogen börja tina fram! I sommar blir det bruksdebut, lydandsklass 3 och massa agility! På helt rätt humör för sommarplanering (förutom att jag är förkyld IGEN..).

I veckan ska jag avsätta tid för en hel del grejer som jag skjutit framför mig.. Ibland undrar man varför man gör så? MEN imorgon som sagt så ska jag skärpa till mig! Lovar att komma med mer kursinfo också under veckans slut, har haft strul med mail och annat världelöst så därför har det stått still.. SUCK.

Nu ska jag försöka bli frisk och lägga mig och titta på "112 - på liv och död"-maraton! Hundarna har varit på långpromenad med mig, Lajjan och Rurik så alla är nöjda och trötta och ligger i hundrummet och torkar. Hundrummet I love! Nej, innan teet blir kallt, see you!

/Tinan

3 kommentarer:

  1. Haha, du tycker det va ;-D Fixar du jobb och bostad åt oss eller? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag får klartecken lovar jag att göra mitt bästa ;) bostäder finns det gott om, vad vill du jobba med? ;)

      Radera
    2. Haha toppen! Tja, som fritidsledare typ, eller med djur kanske.. Har du ett sånt på lager eller? ;-)

      Radera