Om oss i flocken

onsdag 19 september 2012

Nya mål & imponerad tjej!

Igår så kom mamma tidigt och lämnade sin Berit och min föredetta lilla parsontik Nicca! Packade in dom + Agnes och Ninja i bilen och drog till jobbet! Något nervös, för.. PÅ schemat stod - Ett bad med tork, en trimning, tre nerklippningar (två små en mellan) och en reisen som skulle klippas + att jag skulle hjälpa praktikanen att bada Ninja och en hund till! MEN, stolt som tusan över mig själv faktiskt för jag lyckades med alla bra, alla nöjda och jag klar i tid! Känns awsome! Ännu mer awsome att jag kunde ta det rätt lugnt, resten av butikens personal sprang som skållade troll eftersom vi har kampanjstart imorgon! Känns rätt skönt att sitta i ett eget rum just då kan jag säga!

Efter jobbet ÖSTE regnet ner men det började ändå på nått vis ljusa! Åkte åt helt fel håll när jag åkte till Timrå BK så väl där fick jag vänta ett tag i bilen så regnet lugnade sig! Bättre än jag trodde, det SLUTADE regna! Så, ställde upp rutan och stopp-konor och bar ut apporter innan Ninja fick följa med ut - Något taggad!
Ett helt okej pass med mycket bra, men måste komma på nått bra sätt att få henne att inte fokusera på EN kon i rutan och få tillbaka stabiliteten I rutan! Farten ut nu är skitbra och hon vet att hon ska till konorna men när hon kommer nära så är det som att hon väljer en. Hmm.. Måste kika på det!
Inkallning med stå (och ligg ibland) gick kalas! Apporteringen.. Kunde inte låta bli att testa henne på 1m:s hinder. Gick just skitbra! Nemas problemas, med både trä- och metallapport! Efter det slät apportering med metallen och hon gör framsteg för varje gång! Höll henne, taggade henne och kastade apporten och släppte henne innan den landat.. Och.. Fångar hon då den i luften känns det som vi går åt rätt håll :D Även om jag inte riktigt vet om hon fattar att hon verkligen gjorde de!

Fick ett par nya stövlar av mamma eftersom mina har gått sönder! Snacka om uppgradering,
från ett par Tretorn-stövlar från IKEA helt utan passform (som vanliga barnstövlar) MEN snygga
(RÖDA). Nu fick jag ett par tjejstövlar, med grym passfom som sitter kvar på foten no matter what!
Kalasbra ju! Låga stövlar I love!


Var helt ensam på klubben.. Otroligt less på att träna helt för mig själv! Och lite less över att bara ha träningar med IPO-gruppen, inte för att jag inte gillar dom på nå vis men eftersom jag kör tävlingslydnad! Automatiskt får man inte samma uppmärksamhet och hjälp.. Tränar ju inte upp i dom andra. SÅ nu ska vi ända på de!

Påvägen hem i regnet - för ja, de hade börjat regna igen då, så kom jag fram till två mål som jag nu betsämt ska fortsätta köra på!


NYA MÅL:

  •  ATT fram till min nästa IPO-hund ska vara med och figga. Med mål att lära mig mer om figgens arbete, inte att bli träningsgruppens nya figg! ;) 
  • ATT träna skott med Ninja och försöka starta BSL (beroende på hur skotträningen går såklart)! 
När jag kom hem från träningen hade Rikard överraskat och gjort JÄTTEGOD middag, någon kyckling med rotfrukter och getostsås osv, sjukt gott!Avslutade dagen med massage eftersom min kropp var lagomt sliten efter trimdagen och Rikards efter en säsongs figgande! Helt okej! Nu ska vi äta frulle och sen bär det av mot jobbet! :) Blir en lugn dag at work innan jag hämtar the love of my life and our pack och åker på träning i Härnösand! 

Nu ska jag njuta av en god kopp te och världens godaste mackor med fetaost och kallrökt lax.. vardagslyx om nått och så SJUUUUUUKT gott <3 
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar