Om oss i flocken

fredag 14 september 2012

Dåligt genrep

.. sägs vara något positivt. Hmm, känner mig tveksam! MEN på två dagar hann vi göra säsongens sämsta spår, lydnadspass och skyddspass.. Det är två dagar till tävling. Underbart! Folk har proppat i mig att "det kommer gå sååå braaaa" och att "genrep skaaa gå dåligt Tina" så jag får väll snällt lyssna, ta mig ett glas vin ikväll och göra nå yogaövningar eller nått så jag är liiite mer avslappnad imorgon och på söndag. SUCK, VAD ÄR DET MED DESSA TÄVLINGSNERVER OCH IPO!? Skulle hellre gå ut på SM i lydnad i dagens lydnadsskick (alltså utan att kunna hälften av momenten) och det skulle kännas bättre..!? IPO är så himla speciellt.. eller är det jag som har intalat mig själv det? Allt är så.. Jobbigt :D Och självklart är det det som är kul! Men.. Det är rätt jobbigt att gå med en hund som bara tar beröm om jag är genuint glad eller nöjd! Jag kan inte lura henne, ingen boll i världen är värd något om inte jag är glad, ingen godis. Och är jag nervös blir hon.. lugn och vill att jag också ska bli de. Men inte lugn och gör det jag säger utan lugn som i "ska vi gå till bilen och coola ner matte"... Hon är mycket speciell schäferhund den där Moggie.. Nog för att jag tror att mycket hänger ihop med saker som har hänt tidigare i hennes liv men ja.. En strulig uppgift.. SOM, gör mig så fruktansvärt nervös.

Ikväll ska vi åka till Matfort BK för att se till att vi hittar imorgon och sen blir det hem och lägga sig i soffan med ett glas vin. Avslappningsövningar med galet bra effekt mottaget med glädje!

.. Helt ärligt. Jag DÖR av nervositet. Och imorgon ska jag ju köra Ninja? Som gjort allt klockrent sen.. Ja, länge tillbaka.. SÅ, vad är det för fel på miiiiig! Nu sitter jag på jobbet och har precis ätit lunch -SUSHI- och vart ute och kissat av hundarna! Dags för mer jobb! & GLÖM INTE - HÅLL TUMMARNA FÖR ATT JAG LYCKAS SLAPPNA AV TILLS IMORGON! ;)
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar