Om oss i flocken

onsdag 26 september 2012

Momento vivere

Momento vivere ; Glöm inte att leva. 

Det har varit två minst sagt omtumlande dagar.. Gårdagen gjorde mig tvungen att än en gång testa mina vingar och låt se.. Dom kanske bär än en gång! Just nu känner jag mig totalt vingklippt men det är väll så! Pricken över dagens i var att bilen INTE gick igneom besiktningen - Jag som bara har lagt över 20 000 på reparationer i år -.- Tack som fan Berra-Berlingo! Som tur är så var det inte nått otroligt dyrt som skulle fixas meeeeen äääääändååååå..

Jag vet ärligt inte vad jag ska skriva.. Har bestämt mig för att lugna mig med lydnaden med Ninja, Moggan är avställd och Agnes.. ska få växa och vara valp. Allt omständigt har gjort att jag tappat lusten totalt.. Känner mig som en spagetti - Orkes lös, slapp och sladdrig! MEN, som tur är har vi fått besök i veckan - Vår "adoptivson" Glenn (Glenn är 20 år gammal). Glenn är en nära vän till oss båda och ja.. Alla älskar Glenn, man blir glad av att vara i hans närvaro helt enkelt! Makes the world go round!

Har nog lovat mig själv att åka ner till Forshaga inom en snar framtid.. Vill tillbaka till stallet, hundträning hundträning hundträning och tonvis av inspiration och glada ungdomar. Snart åker Rikard till Thailand så förhoppningsvis blir det då någon gång. HÅLLER TUMMAR OCH TÅR.

Kvällen har varit fylld av mailande och mailande och åter mailande.. Agnes och Ninja har varit sötare än någonsin och helt ärligt.. Agnes är så sjukt gullig att det spelar ingen roll vad hon gör (nog för att hon aldrig gör något väldigt otillåtet) så kan jag inte bli arg på henne? Eller arg.. ja ni fattar.. Hon är så otroligt sockersöt att ne.. Hon slipper undan varje gång! Och när hon varje kväll studsar ner mellan kuddarna och gnossar ner sig så nära min hals hon kan (på ett mysigt sätt) och sen snoozar där heeela natten. Hon är sist upp ur sängen och myser värre än alla dom andra - Och då myser alla gaaalet i vår flock - 5 hundar, två pers i sängen vaaarje natt. Nej som sagt, Agnes tar alla pris. Gullfia.

Världens bästa Agnes 5,5 månad.

Kul är också att vi mycket smått börjat träna "agility", grundgrundgrund-övningar! Så himla kul att se potential i en så ung hund! Hon ska ju främst tävlas i agility men även ställas och tävlas i viltspår! Hon är prefekt för agilityn, hon är lyhörd, hon är snabb som attan för att vara så liten och hon är en högbent smallhund. Hon är faktiskt otroligt snabb, blir lite chockad ibland när hon håller samma tempo som Ninja och schäfrarna. Ja menar, hon är inte ens 6 månader..! Känns lovande! Hon är verkligen precis den terriern jag ville ha! Otroligt nöjd, tack Trude på Barrongiz! Agnes är en halvfodertik och ska, om allt går som det ska, bli mamma i framtiden :) Ska bli superkul och jag hoppas verkligen på puppiesar i framtiden - Hittills är hon världens bästa hund, frisk och sund och galen :D

Ninja njuter till fullo av lite vila, har myst i soffan med syrran hela eftermiddagen! Fina tjejerna!

Imorgon fortsätter jobbandet - Två stora pudlar och nått litet hårigt som ska klippas ner! Ska även till Härnösand (enligt schemat) för att träna IPO.. Får se hur det blir med det då jag är förkyld och har en hel den annat som måste göras.. Hmm.. Aja, nu ska vi titta på War Horse och antagligen fälla några tårar ;) Ha de gott!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar