Om oss i flocken

torsdag 1 december 2011

Tävling nr.3 - Pink it is!

 Tävling nr.3!
Utlottning av en ROSA expanderlina för nordiskt drag (dubbel)!

Nu när vintersäsongen drar igång och det närmar sig jul, vad passar då bättre än att kunna vinna världens snyggaste lina! En, såklart, rosa expanderlina för ett dragsuget ekipage! 

För att tävla
Skriva ditt och hundens/-arnas namn och motivera varför just ert ekipage ska få denna otroooligt snygga lina!



Camas är ett företag som säljer utrustning för både slädkörning och nordisktdrag! Camilla och Magnus som äger företaget har själv uppfödning av husky och vorsteh (Wild Tribe's Kennel)! Dom erbjuder slädturer och tävlar även med sina hundar! Under mitt andra år på ForshagaAkademin hade jag praktik hos Camilla och Magnus och fick följa med till Vindelälvsdraget! Det blev debut där för mig och det var en riktigt häftig upplevelse att få spendera två veckor med ca 20 riktiga slädhundar och kunnigt dragfolk :) 

Vinnaren får alltså en lina i färgen som är höst upp till höger!

På bilden ovan ser ni bilder på de olika färger på linor dom har, vill du beställa så går du in på deras hemsida - http://www.wildtribes.se/camas/ 


Camilla med spannet!

Magnus med spannet!
Kör hårt nu :D Vem vill bli snyggast i spåren?

28 kommentarer:

  1. Matilda med Zo, Heffa och snart en ny stjärna!
    Vi vill ha den rosa linan för att visa alla tomtar här nere i de småländska skogarna att drag är blan de roligaste man kan göra! Att dessutom kunna flyga fram med en komplett rosa utrustning gör ju att dom inte kan säga nej till i alla fall ett försök ;)
    Mer ROSA och mer DRAG till de småländska skogarna (och till Heffa)!!!

    Vi är ju motsvarigheten till er fast lite mindre norrlänningar ;)

    SvaraRadera
  2. Amanda Brügge med Hasko,(hunden utan namn) & Pajjazz

    Vi vill vinna en rosa lina för att visa att även hanar har en feminim sida samt att det nästan är ett måste att ha en rosalina för att passa in med tjejerna i sundsvallsgänget!
    Alla hundar kan lära sig dra men det behövs en lina för att träna och det finns inte i denna ägo,varför inte en rosa?:D

    Tjejer är inte kompletta utan någonting rosa

    SvaraRadera
  3. Vi vill!!! Vi kan ju tyvärr inte dra på skidor men Cleo drar matte så gärna i skritt på skoterspåren och vill då va snyggast i stan med ROSA så klart!!! Pernilla och Cleo

    SvaraRadera
  4. Vinnaren utses den 15 december! /Tinan

    SvaraRadera
  5. Erica me swix,Aviv,Leo,Goa o Tuja. Ska vi vinna ngt i år så behövs motivation Felix! Iform av en Tina-rosa lina såklart! Är man inte snabb måste man iaf va SNYGG

    SvaraRadera
  6. Felix...jädrans iPod! De Lux ska det stå

    SvaraRadera
  7. Caspar och Haifa behöver en snygg rosa draglina....snygga hundar måste ha snygg draglina.
    För att inte tala om att lilla Devil behöver det också!!!!

    Karin

    SvaraRadera
  8. Nu har jag läst så mkt genuspedagogik sista året, så nu måste det även få visas praktiskt. Å vad kan vara bättre än rosa till en svart maskulin kelpiehane?? I ett militärsamhälle dessutom ;)

    SvaraRadera
  9. Ewelina söderlund2 december 2011 kl. 12:04

    Ewelina & Koda
    Till ett snyggt dragekipage behövs oxå snygg utrustning!
    jag ska visa att jag & min livsnjutare till hund är kungarna i sisuspåret i vinter och det ska vi göra med hjälp av en snygg ROSA lina!(har förövrigt slarvat bort min fula björkislina!)

    SvaraRadera
  10. Klart vi ska vara med här!
    Samson förtjänar att vinna eftersom han är orginal Heffaklumpen och det är dags att han drar (haha) sitt strå till stacken i spåret! :)

    // Kungsängen & CO

    SvaraRadera
  11. Sandra Norén, Tyke och Qida.
    Drag är en otroligt rolig sport. Vi vill ha linan för att min maskulina lilla rosa tyke gärna vill fortsätta med rosa tillbehör. Både Qida och tyke har numera rosa selar, så varför inte ha en rosa lina? Dessutom har jag fortfarande inte gett upp med att försöka lära en envis tibbe dra, och varför inte fortsätta försöka få honom dra med stil, ROSA stil.

    Om inte annat kan även den dragsugna och galna schäfern dra med rosa hon med, en gammal svart lina är ju liksom tråkig..

    SvaraRadera
  12. Melinda, Emil och Nova.
    Vi har inte börjat med drag ännu men ska förhoppningsvis komma igång snart. Vi vill ha en rosa lina för att Emil alltid varit lite femenin, nä skämt åsido.
    Vi vill bara vara snyggast, så är det!

    SvaraRadera
  13. My och Hero!

    Eftersom jag har rosa och svart outfit i övrigt skulle det ju vara härligt att byta ut expanderlinan till samma stil också :) Tror att Hero skulle gillar´t! :D

    SvaraRadera
  14. Ohhh vi vill va med!:D Jag och min sambo Michael har fyra stycken Australian Shepherds vid namn;Yenna,Capo,Hazard&Jasmine!De tre sistnämda är aktiva och Yenna är en gammal pensionär!Motivation får bli att mina aussies har bättre dragvilja än huskyn vi hade innan,så då förtjänar man fin expanderlina!:D

    SvaraRadera
  15. OH!
    Jag skulle bli så glad om jag kunde vinna linan! Jag är riktigt intresserad av att börja på allvar att träna drag med mina hundar Benjy (schäfer/husky) och Urax (laekenois). Tycker det ä superroligt och hundarna älskar det också. Varför träningen tyvärr inte har blivit regelbunden ännu är för att jag inte har råd att köpa längdskidor, dragsele, och all annan utrustning som behövs. Det kommer lite pö om pö vilket gör att träningen aldrig riktigt drar igång.
    Vore som sagt superroligt att få vinna linan! Har ju två matchokillar så vore roligt att komma med en rosa lina bara för att! ;) ;)


    /Mimmi, Benjy och Urax
    www.laekenois.wordpress.com

    SvaraRadera
  16. Stina med Beth & Spike! Vi vill vinna linan för att Beth ska känna sig hemma i skidspåren när hon är så pass gammal att hon platsar i draggänget och för att Spike är såå snygg i rosa. Passar perfekt till en tuff, svart BC med en stor samling rosa prylar. (Plus att vi vill matcha er när ni är på besök i Forsse och vi kan tajma in en dragtur)
    TACK FÖR OSS! Kram ;)

    SvaraRadera
  17. Qajsa vill väldigt gärna ha en rosa lina, då kanske hon hjälper sin bror Frost att dra, och inte bara springer brevid och hejar på:-)

    SvaraRadera
  18. Vi vill gärna vinna eftersom vi ska ställa upp på tävling i Sundsvall. Jens och Ceb :)

    SvaraRadera
  19. Emma, Asta, Ayo och Liam.

    Vi vill ha en rosa draglina dels för att rosa passar så grymt bra med brunt och för att vi i vinter eller nästa vinter ska äga några tävlingar tillsammans!! Det enda som saknas är en fin och rosa superlina som kan bringa oss lite tur från Tinan i sundsvall!! /Team ROSA från Dalarna!!! Ps: Ayo måste ju få en ärofylld start på sitt dragliv med en fin rosa draglina! ;) Kraam!

    SvaraRadera
  20. Sofie & Styrka

    För att schäfer är en rosa ras! ;)

    SvaraRadera
  21. Anna,Zera & Raiza (mfl kan väl inte behöva räkna upp alla utan bara dom jag tänker försöka mig på att åka skidor med...)

    ROSA är tufft, snyggt & bra
    ska börja åka skidor så linan behöver jag =)

    Skadar ju inte att försöka vinna den...

    SvaraRadera
  22. Matilda, Arrac & Picasso

    Tre anledningar till varför vi bör vinna expanderlinan!

    1. För att det skulle matcha mina skidkläder så otroligt bra! (Svarta byxor och rosa jacka) Kan det bli så mycket bättre?!
    2. För att jag denna säsong har två hundar istället för en, alltså behöver jag en ny lina då den andra bara är till för en hund.
    3. För att rosa är hur SNYGGT som helst och passar otroligt bra till mina två samojedpojkar!

    SvaraRadera
  23. Mimmi o Nova, för att vi alltid varit kraftiga motståndare till denna färg och behöver inse hur snyggt det egentligen kan vara med rosa ;)

    SvaraRadera
  24. Varje gång jag springer med Pila och Kiwi gör jag det med livet som insats! Och helt ärligt, om jag nu skulle stryka med under en dragtur så vill jag mycket hellre se en rosa lina det sista jag gör, istället för min 30 åriga, slitna, eltejpade, urfärgade orangea lina...
    Och släden skulle nog inte heller säga nej till en färgklick, av exakt samma anledning ;)
    /Jossan

    SvaraRadera
  25. Johanna Haglund och Ville
    Vi har några anledningar för att vi tycker vi ska få en rosa expanderlina.
    Den första är att rosa skär sig mot rött!
    Nästa är att rosa passar min feminina Ville och jag vill att alla "åh vilken söt tjej" kommentarer ska fortsätta att hagla in.
    Den sista anledningen är att vi ger oss inte. Förra vinterna kämpade jag och Ville på tillsammans med att utvecklas och det ska vi fortsätta göra denna vinter också. Och vem vet, en rosa expanderlina kanske är det som vi behöver?

    SvaraRadera
  26. Hanna och Nikita.
    Hon har precis börjat dra igen (som en idiot! svårt att få henne att stanna nuförtiden! :D) och nu är det "bara" skidorna som inte ska vara hemska för henne. Med hjälp av en van schäferhane bredvid har det gått bättre att gå med stavar så tänkte köra samma sak med skidorna! Men ett jääävla trassel med två linor... :( Därför vill vi ha en snygg rosa dubbellina som vi kan äga sönder med där uppe i Ö-sunds skogarna :D

    Hanna och räser-sputnik!

    SvaraRadera
  27. Klart Borat måste ha en rosa expanderlina i vinter. Han är ju en helrosa kille :-) Har spårlina & spårele i rosa redan. Vi har inte kört drag med skidor men vem vet om vi testar det om vi vinner en så fin lina. Den hade i alla fall varit perfekt att fästa i hans dragsele då han drar däck på vintern för att blir stor och stark.

    SvaraRadera
  28. Jag måste ha en draglina som är lätt att se, hitta och urskilja från snön när jag i panik ska försöka knäppa loss mig själv, liggandes och dragandes på isen med 1 kg snö innanför tröjan efter mina dobbisar som nyss fått syn på ett gäng hjortar som korsat skidspåret och därmed bytt uppgift från drag till jakt på 0,1 sekund...

    Frida, Vimmiesnutt och Dobbenoos.

    SvaraRadera