Om oss i flocken

tisdag 29 november 2011

Rosa linor och kanske.. SM?

Nu är min dragutrustning snart fulländad! Har hittat en ROSA expanderlina! Så tomten, en rosa dubbellina och en nacklina tack ;) Jäklar vad snyggt! Jag och Erica blir fnissiga, tokglada och skittaggade när nyheten släpptes i fikarummet! Nu jäklar! SM går i Kiruna i år.. Kanske man ska leta reda på en hund och följa med VM-familjen upp på en "tur"?

Snor en bild på Kennel-pappan som redan lagt
beslag på den otroligt snygga linan! Heja Magnus!
Ännu en gång har jag lämnat hem två nyklippta/nybadade hundar till en nöjd husse! Snacka om energi-boost att få höra all beröm varje gång.. Nästan så man undrar när den första missnöjda kunden kommer komma.. Någon gång bör den komma! I så fall har jag i alla fall har jag mentalt förberett mig på det, eftersom jag varje gång innan hemgång gruvar mig för att husse och matte ska gråta floder över förlorat hår. Att klippa en hund är som att klippa någons barn.. Bara att barnet bara har hår på huvudet, inte över hela kroppen! ;) Aja, I'll try to keep up the goodwork!

Imorgon blir det IPO-träning i Härnösand för hela lilla familjen! Även Lajj m. familj kommer tillbaka till stan! Ska bli skönt att få lite mer kvinnligt sällskap här upp i de norra landet! Och på söndag kommer mamma på besök innan invigningen av inomhushallen i Söråker! Mysigt värre!

Rikard och Rex februari 2011.

Just nu håller jag bara tummarna för att snön ska ligga kvar! Har regnat och vart kallt under dagen.. Isigt alltså.. Men så länge snön ligger kvar så är jag nöjd! Skidor och stavar skriker efter oss!

/Tinan

2 kommentarer:

  1. Haha snyggt bara att beställa från CAMAS eller önska i julklapp skicka de som ska köpa julklappar till dig till mig så fixar jag en rosa dubbellina till dig ;)

    Kramar Camilla www.wildtribes.se/camas

    SvaraRadera
  2. Låter bra Camilla :D Längtar! Får jag dom inte i julklapp så köper jag dom själv, that's it!

    SvaraRadera