Om oss i flocken

lördag 3 december 2011

Time for some coaching

Vaknade vid tio i morse utav att mobilen ringde.. under sängen. Upp med pojkvän och hundar och pilla fram telefonen. Det var chefen som behövde hjälp i butiken - Jobb 12-16! Vid det här laget hade jag två val..

1. Ta med draghundarna och köra ett pass i ljus! Och låta de andra vänta hemma och promenera med dom senare (hade nämligen inte tid med båda).
2. Ta med all hundarna på promenad i skogen innan jobbet och ta dragträningen efter jobbet.

Valet föll på nummer 2 och alla hundar fick hoppa in i bilen!

Frukost blev två mackor med kallröktlax, fetaostkräm och grönsaker, vardagslyx? Gott var det i alla fall och jag var verkligen "fit for fight" när jag kom till jobbet! Mycket att göra på jobbet och många trevliga hundar att pussa på! Gick några varv i butiken och längtade tills ekonomin är till rätta igen! Mycket grejer man vill ha ;)

När jobbet var slut så kommer man ut till parkeringen, kolsvart (vilket jag iofs visste) och det som kommer från himlen är snöblandat regn - Toppen! Åker hem, byter om och äter lite innan jag packar ihop och ska åka... Rikard har då tagit min bil till jobbet där ALLA draggrejer ligger, SUCK. Aja, åker iväg och tänker springa lite själv, då har Rikard även tagit med sin min husnyckel (+ sin egen) så kan inte låsa.. Moggie agerade dörrvakt då jag åkte och kollade fall de närmaste elljusspåret var tänd - Icke. Skulle kanske ha följt med Erica och Swix till Södra (där det var ljust OCH snöade).
Känner mig lite halvsur på mig själv såhär efteråt - Skärpning Tina!

Nu ska jag skicka iväg två mail till dragintresserade ekipage som behöver hjälp att komma igång :)
Alltid lika roligt och inspirerande! Detta samtidigt som jag ska klura ut vad det blir till middag.. Ser ut att bli kyckliggryta! ;) Imorgon blir det promenad med mamma och Berit, middag med mamma och sen invigning av INOMHUSHALLEN! :D

(..väldigt avundsjuk på den som vinner den rooosa linan.. 8 tävlande just nu! Du hittar tävlingen HÄÄÄR)

/ Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar