Om oss i flocken

onsdag 21 december 2011

Upp och ner och sen upp igen!

Haft några mindre bra dagar.. Mycket och göra, mycket att lära och mycket man måååste veta.. Ibland undrar jag vad fan det är jag har gett mig in på, MEN jag vet att det kommer att vara värt de (såklart). Men efter tiotalet samtal fram och tillbaka till skatteverket och försäkriningskassan men alla tio med olika svar på mina frågor, blir man rätt snurrig och less.. Till slut när man sitter med gråten i halsen av all förvirring så får man svar av en vettig människa som förklarar och guidar en genom ansökningar osv. Som sänd från ovan (kändes de). Sen får man ett samtal från Swedbank och min rådgivare - "Hej. Kan du ringa mig så fort du hör de här. Hejdå." Hann tänka otroligt mycket under tiden jag slog numret till honom.. "Den du söker har gått på lunch och kommer åter..." Herregud.. Som tur var så skulle han bara berätta massa bra grejer men ja.. Är man förvirrad så är man! Jag som bara vill göra rätt och göra rätt för mig blir gaaalen när sånt här strular.. USCH. Men nu verkar det rulla åt rätt håll, heja mig! 

Fick jobba några timmar idag också + bada två smutsiga vovvar! Väl hemma blev det klickerträning med liten svart och laga amt till killen som skulle iväg på jobbet! Såhär en timme senare är jag HELT slut. Tidigt kväll ikväll, imorgon jag har 6 hundar på schemat - Fullt ös medvetslös, that's how i do it!

Igår var det träning i inomhushallen som stod på schemat! Ninja fick sig ett lekpass och Mogg fick lite lydnadsträning! Mamma och Berit kom på besök så själv klart gled jag och Berit ut på plan och körde ett härligt freestylepass! Min prinsessa! Tänk att jag bodde med henne tills hon var 1 och sen flyttade jag och kom hem 4-6 gånger om året och ändå är hon helt klar för en freestyle 1a..! Hon kommer ihåg ALLT och kör järnet JÄMT (och no belöning needed, eller ja, att få fortsätta är belöningen.. men ja, tillslut får hon rock loss med dutten, de är också kul och räknas liiite som belöning för arbetsidioten *hjärta*). Så nu har vi bestämt att freestylen ska komma igång och debuten blir i vår/sommar! Heja Tyrannens Busiga Berit!

Tyrannens Busig Berit

Har massa roliga kurser på G, bland annat Skaffa-Hundkurs och Skaffa-Smådjurskurs som är ett samarbete mellan ArkenZoo och Studiefrämjandet! De kurserna kommer att hållas i januari, super kul! En kurs på 3 (smådjur) och 4 (hund) träffar, sista kurstillfället är vi i butiken och kursar :) Ska bli jätteroligt! Har även planer på kurser för Timrå HU så ska ringa lite samtal ikväll och se vad som händer med det, vi har ju fått världens guldläge.. Mm! Sen fick jag och min kära vän Anna-Lena idén att ha en "Tant-Kurs" i agility! Så jäkla taggad alltså, håller tummarna för att det blir något av! VI planerar även att ha en inomhus cup i inomhus hallen - ArkenZooCup men det är som sagt bara e idé, vi får se vart dröm möter verklighet! Känns i alla fall kul att omges av inspirerande människor! 

Behöver hjälp med bra hund namn (tik) på O!? 
Kan både vara namn och kluriga meningar som börjar med ord på O.. Hmm.. Klurigt tycker jag..  

JUST! Till alla er som redan innan inomhushallen varit öppen i en månad hunnit klaga och gnällt på priser, upplägg, underlag, serverig, ingång, bokning, regler, osv osv.. Om det nu är så otroligt jobbigt, så ta ert pick och pack och sitt en snödriva ute i kylan istället så och träna på en plogad parkering. Det kostar inget, ni behöver inte boka och ni behöver inte gnälla, toppen! Också kan vi som ser ser det som en möjlighet får tycka att det är HELT JÄVLA AWSOME att den finns! Okej? Deal!

Nu blir det sängen, hundarna, en kopp te och någon halvbra film att somna till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar