Om oss i flocken

lördag 17 december 2011

Tacksamhet och Dragdilemma!

Har på senaste tiden känt mig otroligt tacksam och lycklig över att vara där jag är i livet.. Jag tjänar nästan igenting, kommer inte komma köpa julklappar till alla i familjen, kommer inte kunna unna mig någonting alls en tid framöver. Vi kommer leva på gränsen och ja, så får det vara ett tag nu.

Innan jag började på Forshaga var jag den typiska "jobba-ica-tjejen", skulle aldrig våga satsa utan helst nöja mig med att få min lön och gå hem. Att vara rätt obeydlig kändes skönt. (Säger nu inte att man är grå bara för att man jobbar på ICA menar att jag inte ville satsa på någon karriär, utan nöja mig med att bara vara.) Efter att ha gått 3 år på världens bästa skola fann jag både mig själv, min riktiga familj och en ny extrafamilj. Jag hade aldrig kunnat drömma om att stå just här, just nu. Jag står på tröskeln till de liv jag alltid drömt om. Jag ska få jobba med hundar! Sen att det betyder att jag till en början inte kommer att tjäna speciellt mycket och att det är GRYMT mycket att göra och lära sig innan allt är igång. Men det känns så otroligt värt.

Är obeskrivligt tacksam över att ha en så underbar pojkvän och en så underbar familj som stöttar mig och står bakom mig i alla lägen! Vill också tacka mina fantastiska dragelever som får mig att kämpa de där sista lilla extra varje dag! Mina lärare som fick mig att vilja bli bättre! Och mig själv för att jag vågar tro på mig själv och lita på att jag faktiskt fixar de! Det här känns galet stort och jag kan knappast fatta att vi verkligen är här nu.. Företaget börjar dra in pengar på MÅNDAG. Väntar fortfarande på lite papper så säger inte mer men ja.. Magiskt är ordet.

Sen har jag världens bästa jävla supernyhet som jag inte riiiktigt får berätta än MEN det har med SHU Timrå att göra och det MYCKET spänannde, kommer ut med det så fort jag bara kan!

På måndag blir det möte på baken och på tisdag träning i inomhushallen med trevliga ekipage från Timrå BK! Och på onsdag och torsdag ska de trimmas och badas dagarna lång, och på fredag blir det Sollefteå till mor och far :) MYS!


Tänkte skriva ett inlägg om ett dragdilemma, någon som har något förslag på vad det kan vara? Om du undrar över något ang. dragträning så passa på! 


/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar