Om oss i flocken

söndag 4 december 2011

Halkbana!

Dragdag på halkbanan! 
 Idag tog jag mig i kragen, packade bilen full av dragutrustning och drog på mig dragstället!påväg upp till stadion höll vi på att glida ner i diket med bilen, så farligt var det inte men borde ju vart en hint om vilken "väglag" det skulle vara i spåren - Icke! Tog ut de två vilddjuren (Moggie räknas inte in i denna kategori och fick snällt vänta i bilen på sin tur). Väl ute på spåret värmde jag dom lite och som ni kommer att se på filmen då var Rex väldigt lycklig över mitt påhitt och studsade sig genom uppvärmningen genom att takla mig ;) Go killen!
Efter att sprungit med båda någon kilometer inser jag att två hundar varav en 35kg schäfer inte gick så speciellt bra.. På tok för halt och de gick påtok för snabbt! Då jag springer med dom i dubbellina på filmen så har Rex fortfarande inte förstått att det är samt och viftar därför superfint med sin golden-svans och flummar sig fram medans Ninja tar uppgiften på fullaste allvar. Lika som bär, haha! 

Körde några intervaller på ett relativt ohalt område och bröt sedan för promenad.
Filmen är av väldigt dålig kvalité eftersom min kamera man fortfarande sov.. Men men, kul hade vi även om jag några gånger såg ljuset.. Halt underlag och en schäferhane som "bara SKA ha bollen som ligger 100m bort!" Ni ser ju själva på filmen hur underlaget ser ut! Väl hemma kände jag mig ganska dum i huvudet måste jag säga.. De där gör vi inte om.. Eller? ;)

 Mina fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar