Om oss i flocken

torsdag 8 december 2011

Ett hälsosammare liv!

Förra veckan hade jag och Rikard ett litet samtal om våra matvanor och hälsa överlag. Insåg rätt snabbt  att vi var på fel spår att att vi måste göra något åt detta.. Om man jobbar mellan 12-8 timmar så många man äta något bättre än ett Max-mål eller något på McDonalds. Rätt självklart men när man jobbar precis bredvid och kommer hem sent så orkar man inte alltid ställa sig och göra mat.. Men självklart hänger det hela ihop och äter man bra under dagen så orkar man vara vaken längre och man ser också fram emot att äta en god middag, även om det tar 45-60 minuter att laga den! Har nu i en vecka ätit minst tre mål mat (med mellanmål inräknat). Har ätit fisk, grönsaker och frukst, något vi inte brukar. 
Måste säga att jag mår otroligt mycket bättre! Det märks nog allra mest på ens humör? Har känt mig glad och pigg istället för sur, lättirriterad och helt slut. Självklart blir man trött efter en lång dag men det är som på ett annat sätt. Men det bästa är nog ändå att sötsuget nästan helt har försvunnit. Såhär i juletid finns det huuur mycket choklad och kakor som helst i fikarummet men inget lockar, snarare tvärt om! Skalar hellre en clementin.

Längtar som en galning tills snön har landat och man kan sätta fart med träningen! Förra juldagen åkte vi skidor (Rikards första skidtur), hoppas på en repris - Rikard hoppas nog på en repris utan lika många vurpor (han låg mer på marken än han stod de passet.. arg som ett bi haha..  hjärtat)! Saknar ljudet av skidorna.. börjar tro att jag är påväg att bli galen.. MEN får väll skylla på att jag är norrlänning och har två sportfånar till föräldrar ;)

Efter att ha tvättat, lagat mat och diskat så har ajg gjort mig välförtjänt av en kopp varmchoklad med vispad grädde. "Du som skulle vara så nyttig" tänker ni, mm men jag är av den typen som tror att man måste äta och dricka det man tycker är gott för att må bra också, bara i rätt mängd! 

Nej, nu blir det hund promenad och att försöka pussla ihop livet! Kan också berätta att jag är fullbokad fram till den 20 december på trimmet - Och då har allt gått rycktesvägen då vi inte gjort någon som helst reklam, helt otroligt! Jag är taggad! Har även planerat in två kurser som ska hållas i januari i Sundsvall, nytt område som ska bli mycket intressant! 
Ha det bra allihop!
(ps. jag pussar expanderlinan gonatt varje kväll, så den som vinner den måste ta väl hand om den så den inte vill bo kvar hos mig, hihi. ds.)

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar